Geplaatst door Dept

Modemerk Gant breidt digitale aanwezigheid uit met Dept en Salesforce Commerce Cloud

AMSTERDAM – 25 november 2020 – Om gelijke tred te houden met het veranderende consumentengedrag en de technologische ontwikkelingen, besloot modemerk Gant zijn digitale platforms opnieuw uit te vinden, te beginnen met de website van de DACH-regio. Digital agency Dept ontwerpt, bouwt en migreert het nieuwe commerceplatform op basis van Salesforce Commerce Cloud.

De digitale aanwezigheid van Gant is al sterk. Om deze groei verder aan te wakkeren en de digitale klantervaringen op één lijn te brengen met de ontwikkelingen op dit gebied, heeft het ambitieuze doelen gesteld en wil het zowel online als offline een toekomstbestendig merk zijn. Het Zweeds-Amerikaanse modemerk migreert de webshop naar Salesforce Commerce Cloud om de kracht van het platform te benutten en ruimte te maken voor omnichannel-ervaringen en meer personalisatie. Gant heeft Dept gekozen om dit proces van begin tot eind te ondersteunen, aangezien het al uitgebreide ervaring heeft met SFCC voor klanten als Canyon, Bugaboo en Marc O’Polo en de Salesforce Gold Partner-status heeft bereikt.

Peter Beckius, global e-commerce director bij Gant: “We vonden dat het tijd was om ons platform te vernieuwen, alle e-commerce mogelijkheden te benutten en een betere digitale klantervaring te omarmen. We willen nieuwe en loyale klanten inspireren met een vernieuwde merkervaring en daarnaast volledig voldoen aan de huidige digitale verwachtingen. Het is geweldig om Dept aan onze zijde te hebben bij dit proces en we kijken ernaar uit om binnenkort live te gaan.”

“Door de merk- en klantkennis van Gant te combineren met onze technische en designexpertise, tillen we het platform van Gant naar een hoger niveau”, vertelt Joep Roosen, managing director bij Dept. “Het gebruik van Page Designer zorgt voor een persoonlijke ervaring voor de klant en biedt meer opties voor maatwerk en lokalisatie voor de verschillende websites van Gant. Ten slotte gaan we het Salesforce OMS-systeem integreren als een van de eersten in Europa, waardoor integraties vloeiender worden en de klantenservice wordt geoptimaliseerd. We hebben nog veel mooie dingen in het vooruitzicht.”

Hi, wij zijn Dept – digital agency voor creativiteit, technologie en data. Wij helpen onze klanten met het bouwen en versnellen van hun digitale business door leidende digitale producten, diensten en campagnes te ontwikkelen. In Nederland werkt ons team van 500 Depsters dagelijks vol trots voor prachtige merken als bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen. www.deptagency.com/nl-nl.