Industry Wire

Geplaatst door Moeiteloos in de Media

Moeiteloos in de Media maakt PR toegankelijk voor alle ondernemers

Marieke Wijnmaalen (35) en Anna Maria Kooistra (40), de directie van PR-bureau Media Tornado, heeft het praktijkgerichte concept Moeiteloos in de Media gelanceerd. Hiermee kunnen (kennis)ondernemers en creatieven met een eigen ontwikkeld product zich ontwikkelen tot PR-specialist van hun bedrijf. Het trainingsprogramma biedt een praktische en persoonlijke aanpak voor ondernemers om te leren hoe ze hun merk, product of expertise door de inzet van PR onder de aandacht brengen van klanten en media. Voor ondernemers die geen tijd hebben om zelf hun publiciteit te verzorgen is er een uitbestedingstraject.

Groeien door PR
Het inzetten van een specialistisch PR-bureau is voor veel zelfstandig ondernemers financieel niet haalbaar. Dit terwijl deze vorm van aandacht onmisbaar is om ambities waar te maken, groei te faciliteren en expertstatus en merkvertrouwen onder potentiële klanten te laten groeien. Met het online trainingsprogramma leren ondernemers de meest effectieve manier om free publicity toe te passen in hun business.

De training bestaat uit veel praktijkvoorbeelden, zoals wat nieuws is en hoe je het maakt, hoe je een sterke pitchmail opstelt en contact legt en onderhoudt met pers. Het programma is opgezet met het oog op resultaat, voor zowel startende ondernemers als ondernemers die al jarenlang bouwen aan hun bedrijf.

Bedenkers
De bedenkers achter Moeiteloos in de Media, Marieke Wijnmaalen en Anna Maria Kooistra, hebben samen meer dan 27 jaar ervaring in de internationale wereld van PR en marketing. Sinds 2017 zijn zij eigenaar van Media Tornado, het PR-bureau dat al sinds jaar en dag actief is in de entertainmentindustrie en werkt met klanten als Afrojack, The Pokémon Company, Cartoon Network, Koninklijke Jumbo en streamingdiensten als Hayu. Met Moeiteloos in de Media maken de twee succesvolle en ambitieuze vrouwen een nieuwe stap.

Marieke legt uit: “Na onze knowhow in te hebben gezet bij grote internationaal opererende klanten gaan we nu ook (kennis)ondernemers en creatieven helpen. Ondernemers die vaak niet de budgetten hebben om een langdurige samenwerking met een PR-bureau aan te gaan.” Anna Maria vult aan: “Wij begrijpen de PR-uitdagingen waar kleinere ondernemers mee worstelen en zien de kansen die zij laten liggen door niets met PR te doen. Er zijn zoveel ondernemers met een inspirerend verhaal of product, maar bereiken niet het grote publiek omdat ze niet weten waar ze moeten beginnen. Moeiteloos in de Media is zo opgezet dat iedere ondernemer PR kan inzetten, en nog belangrijker, de gewenste resultaten kan behalen.”

Marieke begon in 2011 als stagiaire bij Media Tornado en werkte zich op tot mede-eigenaar. Binnen het bedrijf wordt wel eens met een knipoog gezegd dat ze een zwarte band in PR heeft. Ook Anna Maria kent als geen ander de klappen van de PR-zweep. Al sinds 2009 zorgt ze met haar Friese nuchterheid voor een frisse blik en een buiten de gebaande paden aanpak.

Moeiteloos in de Media
Vanaf heden kunnen ondernemers die het PR-avontuur willen aangaan terecht bij Moeiteloos in de Media. Voor ondernemers die zelf alles over PR willen leren, zodat ze hier jarenlang van profiteren is er The PR Academy. Ondernemers die hun publiciteit liever uitbesteden kunnen terecht in The Agency.

Meer weten?
Bekijk de website: www.moeiteloosindemedia.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht