Mondial Relay meer dan ooit aan de zijde van de Belgische e-shops

Brussel, 14 mei 2020 – Tijdens de volledige lockdownperiode ging Mondial Relay België door met de levering van pakketten in het hele land. Consumenten konden hiermee rekenen op een onmisbare schakel in de aankoop van essentiële goederen en beschermingsproducten tegen het coronavirus. Mondial Relay verwacht voor de toekomst een verdere groei van de e-commerce in ons land.
In België ging Mondial Relay tijdens de volledige lockdownperiode door met zijn activiteiten via Afhaalpunten® die de toelating hadden om open te blijven, zoals dagbladhandelaars. “Doordat onze commerciële partners zo divers zijn, en in het licht van de regeringsbeslissingen en de gezondheidsvoorschriften, konden we doorgaan met onze leveringsactiviteiten en aan de zijde blijven staan van onze klanten en eindverbruikers”, zegt Jean-Pierre Herdies, algemeen directeur van Mondial Relay België.
De klantenportefeuille van Mondial Relay België omvat internationale e-commercespelers zoals Showroomprive, Groupon, Vinted, maar ook belangrijke Belgische namen zoals Newpharma, de grootste online apotheek van België met meer dan 750 merken en om en bij de 30.000 producten. “Dankzij de steun van betrouwbare partners als Mondial Relay, konden we blijven voldoen aan de noden van de Belgen die noodgedwongen thuis moesten blijven, maar toch op zoek waren naar bijvoorbeeld essentiële beschermingsproducten tegen een correcte prijs”, aldus een tevreden Jérome Gobbesso, CEO van Newpharma.
Opmars van de e-commerce in België
Tal van marketingstudies bevestigen dat e-commerce in Europa en de rest van de wereld in een stroomversnelling kwam sinds het begin van de coronacrisis. Volgens een enquête van AQRate in opdracht van een aantal Belgische communicatiebureaus, waaronder Origami, deed twee derde van de Belgen online aankopen tijdens de lockdownperiode. Het ging om kleding, cultuurproducten, voeding, elektronische artikelen, enz. Wat voeding betreft, verklaarde 16% meer te hebben besteld dan vóór de coronacrisis.
Zal deze boom zich doorzetten van zodra de beperkende maatregelen worden opgeheven? “Ongetwijfeld”, aldus Jean-Pierre Herdies. De vooruitzichten lijken hem gelijk te geven.
Volgens een andere studie in de drie grootste e-commercemarkten van Europa (Frankrijk, Duitsland en Groot-Brittannië) verklaren zes consumenten op tien na afloop van de gezondheidscrisis door te gaan met online aankopen.
Proximiteit en flexibiliteit
Om gelijke tred te houden met deze sterke groei van e-commerce en om te blijven voldoen aan de verwachtingen van consumenten inzake nabijheid en eenvoud voor het verzenden en ontvangen van pakjes, plant Mondial Relay een verdere versterking van zijn posities in België.
Mondial Relay staat met zijn leveringsdienst dicht bij de consument doordat het werkt met buurthandelaars (buurtsupermarkten, krantenwinkels, stomerijen, bloemisten…) verspreid over heel België. De consumenten waarderen het rechtstreekse contact met de handelaar en de ruime toegankelijkheidsuren om hun pakjes op te halen (tot 70 kg).
Mondial Relay België beschikt momenteel over 1.100 Afhaalpunten® en plant dit aantal tegen eind 2020 op te voeren tot 1.500, met een uitbreiding van het netwerk in Vlaanderen en Brussel en een versterking in Wallonië.
Over Mondial Relay – https://www.avis-verifies.com/avis-clients/mondialrelay.be
Mondial Relay, een dochter van Mondial Relay France, is koploper in de distributie via Afhaalpunten® van pakjes voor de BtoC en, CtoC e-commerce in België en in Europa. Meer dan 55.000 e-handelaars vertrouwen reeds op Mondial Relay in Frankrijk, België en Spanje, waaronder Decathlon, Showroomprive, Newpharma, Groupon, Vinted, Leboncoin, Amazon, Cdiscount, eBay, Auchan, Leroy Merlin, Nespresso…
Mondial Relay is specialist in de levering aan particulieren en staat voor het meest complete aanbod voor de distributie van pakketten van elke omvang en elk gewicht via Afhaalpunten®, in Drive en Thuislevering in Europa. Dankzij de 1.000 medewerkers, een sterke aanwezigheid in Europa (55.000 Afhaalpunten®) en een doorgedreven innovatiedynamiek, realiseerde Mondial Relay in 2019 een omzet van 410 miljoen euro.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.