Mood Media introduceert oplossing voor het streamen van muziek bij bedrijven

16 oktober 2014 – Mood Media introduceert Mood Mix, een nieuwe online muziek-app uitsluitend bestemd voor bedrijven. Met deze nieuwe dienst breidt Mood haar muziekdiensten verder uit met catalogus- en op maat gemaakte muziekprogramma’s. Deze worden reeds geleverd via store & forward, satelliet, IP-download en nu ook via de betrouwbare StreamingPlus™-oplossing, die een gedeelte van de content lokaal opslaat voor een ononderbroken luisterervaring mocht de internetverbinding wegvallen.
Mood Mix is zo ontworpen dat het eigenaren van kleine ondernemingen een hoge mate van controle geeft over hun muziekprogrammering. Ze kunnen hun brand soundtracks aanpassen aan de hand van verschillende genres, tijdsperiodes en artiesten.
“Bedrijfseigenaren nemen tegenwoordig consumententrends en -technologieën over om een unieke en interessante instore beleving te creëren”, zegt Claude Nahon, president van Mood International. “Mood Mix biedt onze klanten in de detailhandel en horeca meer keuze, doordat het gat tussen streaming-opties voor consumenten en de meer traditionele muziekoplossingen voor bedrijven wordt opgevuld. De eenvoudig toegang tot een grote bibliotheek met gelicentieerde inhoud, zorgt voor gemoedsrust en gebruiksgemak bij onze klanten.”
Bijzondere kenmerken van Mood Mix zijn onder meer:
• StreamingPlus™-technologie: De muziekstream wordt eerst gebufferd, zodat de muziek vloeiend wordt afgespeeld. Vervelende onderbrekingen die bij veel programma’s voor streaming-muziek voorkomen kunnen de bedrijven zo voorkomen.
• Ongeëvenaarde bibliotheek met gelicentieerde inhoud: Bedrijven profiteren van snelle en eenvoudige toegang tot miljoenen nummers in een overzichtelijke en goed georganiseerde bibliotheek met muziekprogramma’s die door de professionele muziekontwerpers van Mood zijn gemaakt en voor commerciële toepassing geschikt zijn.
• Ononderbroken en gescreende inhoud: Nummers worden gescreend op songteksten en inhoud die wellicht ongepast is voor zakelijk gebruik. Ook worden nummers niet onderbroken door advertenties van derden.
• Onbeperkte mogelijkheden: Gebruikers krijgen toegang tot programma’s en kunnen daarmee een oneindig aantal aangepaste mixen maken met behulp van een interactief, virtueel mengpaneel en vertrouwde functies zoals het overslaan of blokkeren van bepaalde nummers.
• Programmeerbare afspeellijsten: Via een intuïtief planningsprogramma kunnen bedrijven een aangepaste dagindeling maken. Hierdoor kunnen afzonderlijke mixen worden ingepland die inspelen en afstemmen op de samenstelling van de klantenstroom.
Een speciaal Mood playback apparaat is niet nodig maar wel optioneel beschikbaar. Mood Mix is online toegankelijk via een webbrowser en compatibel met alle tablets, laptops, smartphones en computers die toegang tot internet hebben. Daarnaast is de Mood Mix-interface ook toegankelijk via speciale apps die nu in iTunes, Google Play en de Amazon App Store verkrijgbaar zijn.
“De introductie van Mood Mix laat zien dat we ons voortdurend inzetten om onze klanten zowel meer keuze als meer waarde te bieden”, aldus Nahon. “We kunnen nieuwe marktsegmenten de kracht van belevingsdesign tonen en nieuwe kanalen voor groei en succes creëren.”
Over Mood Media Nederland
Mood Media Nederland is onderdeel van Mood Media Corporation (TSX:MM/LSEAIM:MM) dat mondiaal leider is op het gebied van beleveniscreatie. In Nederland is Mood toonaangevend adviseur en ontwikkelaar van instore marketingconcepten voor het retail en hospitality-segment. Door gebruik te maken van muziek-, beeld- en geurtechnieken in winkels en horecagelegenheden, wordt de merkbeleving van klanten positief beïnvloed en de verkoop gestimuleerd. De diensten van Mood bieden retailers de mogelijkheid om in te spelen op markttrends en aankoopbeslissingen van kopers en gasten te beïnvloeden.
Mood Media is van oorsprong een Canadees bedrijf en heeft in meer dan 40 landen een toegewijd team van specialisten in audio- en beeldmedia die in samenwerking met meer dan 500.000 wereldwijd actieve retaillocaties de meest invloedrijke winkelomgeving creëren.
Meer informatie over Mood: www.moodmedia.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.