Geplaatst door Tellent

Moritz Kothe nieuwe CEO Tellent

Amsterdam, 21 mei 2024 – Moritz Kothe start per direct als CEO van Tellent, Europees leider op het gebied van HR-technologie voor MKB-bedrijven met de producten Recruitee, KiwiHR, and Javelo. Met ruime managementervaring in de HR-sector, opgedaan bij het Duitse banennetwerk Xing (nu New Work SE) en werkgeversvergelijker Kununu, zet Kothe zich in zijn nieuwe rol in voor het stimuleren van de duurzame groeidoelstellingen van het bedrijf.

Kothe was jarenlang Senior Vice President van het Duitse banennetwerk Xing (nu New Work SE). Vervolgens bekleedde hij een CEO-rol bij Kununu, het online platform voor werkgevers- en salarisinzichten in Duitsland, waar hij de groei verder stimuleerde en het bedrijf marktleider maakte in de Duitse regio. Recentelijk leidde Kothe de activiteiten van het Berlijnse bedrijf AroundHome, het platform voor Duitse huiseigenaren. “We zijn verheugd Moritz aan boord te mogen verwelkomen. Als de nieuwe CEO van Tellent neemt Moritz het roer over om onze strategie op alle fronten te sturen en ervoor te zorgen dat onze producten klaar zijn voor innovatie en opmerkelijke groei, zowel autonoom als door ruimte te bieden dat nieuwe toonaangevende HR Tech zich bij Tellents reis voegt”, zegt Perry Oostdam, oprichter en voormalig CEO van Recruitee en Tellent.

Duurzame groeidoelstellingen
Kothe volgt Robbert Flipsen op, die de organisatie de afgelopen periode leidde als CEO en ervoor zorgde dat Recruitee, KiwiHR en Javelo succesvol zijn samengevoegd in Tellent. Oostdam zal de transitie begeleiden als voorzitter van het bestuur van Tellent. Als nieuwe CEO van Tellent focust Kothe zich op duurzame groei van het HR-techbedrijf. Zijn missie is het ontwikkelen van de strategie van het bedrijf, waarbij prioriteit wordt gegeven aan de behoeften van de klanten en partners om wederzijds succes te garanderen. “Ik ben blij om bij Tellent te komen werken, met de zeer getalenteerde teams in Amsterdam, Parijs en Poznan. Samen zullen we de positie van het bedrijf als Europese leider op het gebied van HR-technologie versterken”, aldus Kothe.

Oplossingen op maat
Kothe zal zich richten op het holistisch uitbreiden van de Europese aanwezigheid van Tellent en tegelijkertijd oplossingen op maat aanbieden voor lokale markten via de productmerken Recruitee, KiwiHR en Javelo. Julien Matsis, VP Partnerships van Tellent: “Werken met een doorgewinterde leider als Moritz is een grote kans. Samen zullen we het immense potentieel ontsluiten en exponentiële groei op de Franse markt stimuleren onder de deskundige leiding van Moritz.”

Over Tellent
Tellent is de Europese marktleider op het gebied van HR-technologie. We zorgen ervoor dat bedrijven optimaal kunnen presteren en functioneren dankzij ons geavanceerde Applicant Tracking System, CoreHR en onze Performance Management Software.

Ons team van meer dan 300 getalenteerde werknemers op zes verschillende locaties wereldwijd heeft inmiddels al meer dan 7.000 bedrijven in meer dan 100 landen geholpen met onze toonaangevende HR-oplossingen: Recruitee, KiwiHR en Javelo.

We hebben een netwerk van meer dan 500 partners, waarmee we dezelfde visie delen: we willen HR-teams en -managers helpen om de beste talenten te vinden en ze optimaal te laten functioneren, zodat bedrijven beter presteren.