Industry Wire

Geplaatst door Motivaction International B.V.

Motivaction gebruikt abri-campagne voor offline werving respondenten

Amsterdam, 17.07.2019 – Marktonderzoeksbureau Motivaction heeft gekozen voor een unieke campagne om op offline wijze nieuwe respondenten te werven voor het StemPunt-panel, dat in eigen beheer is van het bureau. Op verschillende treinstations in Utrecht zijn abri posters geplaatst met daarop uitdagende stellingen waar de treinreiziger direct op kan reageren.

In het StemPunt-panel zitten op dit moment ruim 67.000 respondenten die met regelmaat meedoen aan verschillende onderzoeken van Motivaction. Om het aantal respondenten te verhogen en de diversiteit van het panel nog verder te vergroten, heeft het onderzoeksbureau nu gekozen voor een wervingscampagne door middel van abri’s op een aantal drukbezochte treinstations.

“We zijn al zeer tevreden met de huidige invulling van ons StemPunt-panel, maar het kan altijd beter. Daarom kiezen we nu als eerste marktonderzoeksbureau in Nederland voor een abri-campagne. Met deze outdoor campagne bereiken we ook de doelgroep die niet de hele dag op zijn mobiel zit en kunnen we de omvang en de representativiteit van ons panel nog verder verhogen”, aldus Pieter-Paul Verheggen, algemeen directeur bij Motivaction.

“Om treinreizigers echt aan te spreken is gekozen voor een aantal duidelijke stellingen, waarvan wij verwachten dat veel mensen er een mening over hebben”, licht StemPunt marketeer Jeremiah Huijdts toe. “Een van de vragen is bijvoorbeeld of mensen bereid zijn om minder te vliegen vanwege het milieu, een onderwerp dat op dit moment ontzettend leeft bij een gedeelte van de bevolking. Zij kunnen door deze campagne eenvoudig de QR-code op de poster scannen en hun standpunt aan ons laten weten, en daarna aan meer onderzoek mee doen.”

Voor de campagne werkt Motivaction samen met communicatiebureau Zeitgeist, de campagne loopt in juli en is op verschillende stations in Utrecht te zien. Motivaction overweegt in de toekomst de campagne ook op andere plekken te gaan inzetten.

Over StemPunt
StemPunt is het online onderzoekspanel van Motivaction. Op het platform geven ruim 67.000 panelleden hun mening over producten, maatschappelijke onderwerpen en diensten. Die mening vertaalt Motivaction door naar directe actiepunten voor bedrijven en organisaties.

Over Motivaction
Motivaction onderzoekt als onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau de waarden, motieven en leefstijl van mensen en organisaties. Sinds de oprichting in 1984 toetsen het bureau ideeën, innovatieplannen, producten en beleid op succes, voor de korte en lange termijn. Dit doet Motivaction empirisch, met kritische blik en innovatieve onderzoeksmethoden. Haar onderzoekers combineren academische diepgang met kennis van zakelijke belangen en maatschappelijke drijfveren. Motivaction ziet hierdoor waar kansen liggen en vertalen deze naar concrete adviezen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht