Geplaatst door MultiSafepay

MultiSafepay lanceert E-Invoicing: maatwerk in achterafbetalen

Payment service provider MultiSafepay lanceert E-Invoicing. Een achteraf-betaalmethode die geheel naar eigen inzicht door de merchant kan worden ingericht. Hiermee voldoet het bedrijf aan de groeiende vraag naar maatwerk binnen online betaalmethoden. E-Invoicing is internationaal inzetbaar en biedt maximale flexibiliteit op het versturen van betaalverzoeken. Verschillende webwinkels, waaronder Eccellente.nl, bieden al enige tijd E-Invoicing aan en zijn erg tevreden: “We beslissen zelf hoe en wanneer betaalverzoeken naar onze klanten worden gestuurd, het bespaart ons tijd en communicatie met onze klanten is een stuk persoonlijker,” aldus eigenaar Dirk Jan Pheifer.

In tegenstelling tot achteraf-betaaldiensten zoals Betaal na Ontvangst en Klarna, wordt de vordering bij E-Invoicing niet overgenomen. Verder bepaalt de merchant geheel zelf hoe het proces verloopt. Wil je liever zelf bepalen wie je goed- of afkeurt? Of moet de rekening pas een week na besteldatum worden verzonden? Het kan. Je kiest zelf hoe en wanneer de betaalverzoeken en eventuele herinneringen worden gestuurd. Zo kun je kiezen voor e-mail, maar ook per post en sms-herinneringen zijn mogelijk.

De tijdslijn met betaalverzoeken kun je zelf per klantgroep uniek maken. Daarnaast kun je zelf kiezen welke betaalmethodes je biedt voor het moment dat de klant daadwerkelijk gaat betalen. E-Invoicing is uitermate geschikt is voor webwinkeliers die het achteraf-betaalproces in eigen beheer willen hebben, en dat tegen lagere kosten.

‘Betaalmethode voor online perfectionist’
Het bedrijf is trots op haar lancering, maar het zal volgens Rick Bergsma, Productmanager bij MultiSafepay, bestaande oplossingen niet gaan vervangen. Hij verwacht dat het merendeel van webwinkels ook in de toekomst bij bestaande oplossingen zullen blijven, zoals het MultiSafepay’s Betaal na Ontvangst of het internationale Klarna. “Die oplossingen zijn geoptimaliseerd om zorgeloos de beste conversie en klantbeleving te realiseren. Het merendeel van de webwinkeliers wilt zich concentreren op product, klantenservice en online marketing. Maar enkelen willen zich daarnaast óók verdiepen in het achteraf-betaalproces.”

En dat is precies wat MultiSafepay aanbiedt met haar E-invoicing oplossing. Als je graag meer flexibiliteit wilt, of in een markt actief bent waar de huidige achteraf-betaaloplossingen niet goed aansluiten, dan biedt E-Invoicing net wat meer mogelijkheden. Rick Bergsma verwacht met name in de business-to-business-sector en het internationale speelveld snel naam te maken met het product.

Na de recente opmars van achteraf-betaaldiensten groeit de zakelijke e-commerce nu ook eindelijk naar de consumentenvoorwaarden toe, zo is Bergsma van mening. “In de b2b-sector is bestellen op factuur al veel langer gebruikelijk, maar voor de zakelijke e-commerce waren er tot nu toe bar weinig oplossingen.”

Ook in België, dat door wetgeving een lastige markt is voor het maken van een goede kredietcheck, ziet hij mogelijkheden. “Met E-Invoicing bieden we veruit de meest breed inzetbare oplossing waardoor in elke markt en branche er interesse zal zijn vanuit merchants die meer zelf aan de knoppen zitten. MultiSafepay wil uiteindelijk alle betaalmethodes aanbieden zoals de merchant dat wenst. Met E-Invoicing komen we op het gebied van achterafbetalen daarbij al aardig in de buurt.”