Industry Wire

Geplaatst door MWM2

MWM2 lanceert workshop kwalitatief onderzoek

Amsterdam, 21 augustus 2017 Geïnteresseerden kunnen nu bij marktonderzoekbureau MWM2 zelf leren om interviews af te nemen. Tijdens de korte en laagdrempelige cursus ‘Leren Luisteren’, leren de cursisten van ervaren kwalitatieve research consultants hoe zij succesvol en met meer zelfvertrouwen zelf een kwalitatief onderzoek kunnen uitvoeren.

Opzet, interviewtechnieken & rapportage

De workshop beslaat een dagdeel en bestaat uit drie onderdelen. In het eerste deel van de workshop wordt de onderzoeksopzet behandeld. Onderwerpen die aan bod komen zijn o.a.: welke methodiek kun je het beste inzetten, doe je een interview of groepsdiscussie, hoeveel respondenten heb je nodig en waar kun je het interview het beste afnemen?  In het tweede deel van de workshop krijgen de cursisten ‘tips en tricks’ over gesprekstechnieken. Zo leren ze o.a. hoe je hoe je een respondenten op z‘n  gemak stelt. Ook wordt er ruim aandacht besteed aan het beperken van de sociaal wenselijkheid van antwoorden. Oftewel: hoe zorg je er voor dat respondenten niet met je meepraten, maar dat ze eerlijk hun mening geven? In het laatste onderdeel komt de rapportage aan bod. Daarin leren de cursisten om een sterke analyse en aantrekkelijke rapportage te maken die zorgt voor impact op de eigen organisatie.

Opdrachtgevers actief betrekken

Volgens Directeur Govert van den Bos past dit nieuwe initiatief uitstekend in het aanbod van dienstverlening van MWM2: “Wij moedigen onze opdrachtgevers aan om zo veel mogelijk te luisteren naar klanten. En dit waar mogelijk ook veel zelf te doen. Ons Research Platform is daar een goed voorbeeld van. Wij leveren alle software én support waarmee opdrachtgevers zelf hun onderzoek kunnen starten. De workshop ‘Leren Luisteren’ ligt hier in het verlengde van: het is goed om hier zelf actief betrokken bij te zijn. Verhalen van klanten zullen op medewerkers een onuitwisbare indruk maken, en hen beter maken in hun dagelijkse werkzaamheden. Je moet dan wel weten wat je doet: wij brengen iedereen die dat wil de grondbeginselen bij.”  

Meer informatie

Geïnteresseerden in de workshop  kunnen bij Annemijn van Ginneken, Teammanager Kwalitatief Onderzoek van MWM2 meer informatie opvragen (via telefoonnummer: 020 – 412 24 05 of e-mail A.VanGinneken@MWM2.nl).

Over MWM2

Marktonderzoekbureau MWM2 gelooft  in de kracht van de mening van klanten. Luisteren naar klanten brengt iedere organisatie verder; het resulteert in betere producten en diensten, meer omzet, continuïteit en tevredenheid. MWM2 helpt organisaties om beter naar hun klanten te luisteren en de stem van de klant te vertalen naar concrete acties in de organisatie. MWM2  doet dit met deskundige en gedreven consultants en haar eigen researchtechnologie.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht