Industry Wire

Geplaatst door MWM2

MWM2 wint aanbesteding UWV Panel!

Door de opzet van een panel wil UWV structureel in contact komen te staan met zijn klanten. Hiervoor heeft UWV een aanbesteding uitgezet onder diverse marktonderzoeksbureaus. MWM2 is hierbij als winnaar uit de bus gekomen!

Met het panel wil UWV de stem van de klant structureel centraal stellen; dit sluit naadloos aan op de luistervisie van MWM2. MWM2 helpt organisaties om te luisteren naar hun stakeholders, en is tevens marktleider in het opzetten en beheren van klantpanels. Op dit moment beheert MWM2 al meer dan 150 klantpanels variërend in grootte van een paar 100 tot meer dan 100.000 panelleden.

Op 29 september 2016 heeft de grootschalige kick-off sessie van het UWV Panelplaatsgevonden, waarbij zo’n zeventig medewerkers van verschillende divisies binnen UWV kennismaakten met (de mogelijkheden van) het UWV Panel. De projectmanager aan UWV-zijde en de belangrijkste betrokkenen aan MWM2-zijde hebben een gezamenlijke presentatie verzorgd.

Waar wordt het UWV Panel voor ingezet? 

Het UWV Panel wordt het middel voor UWV om klanten te betrekken en mee te laten denken. Denk hierbij aan het testen van de begrijpelijkheid en tone-of-voice van brieven enandere communicatie-uitingen van UWV. Ook wil UWV de wensen en behoeftes van klanten in kaart brengen via het klantenpanel. Hebben klanten bijvoorbeeld behoefte aan aanvullende hulpmiddelen of specifieke vormen van dienstverlening? Hiermee wil UWV zijn dienstverlening verder optimaliseren en aan laten sluiten op de behoeften van de klant.

Daniëlle Koning, aan UWV-zijde projectmanager van het UWV Panel: ,,Structureel inzicht in de stem van de klant is voor UWV heel erg belangrijk. Als organisatie krijgen we hiermee niet alleen inzicht in de wensen en behoeften van de klant ten aanzien van de dienstverlening, ook kunnen wij zo in kaart brengen hoe onze verschillende dienstverleningsvormen worden beoordeeld. De ontwikkeling van het UWV Panel is daarom voor UWV van grote waarde.”

Wilt u meer informatie over een klantpanel voor uw organisatie? Neem contact op met Melvin van Luit, manager van de panel-afdeling op m.vanluit@mwmw2.nl.  

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht