Industry Wire

myBrand founding partner van nieuw initiatief Outsourcing Hub

Geertruidenberg, 22 april 2015myBrand, SAP-dienstverlener en -kennispartner, heeft zich als founding partner aangesloten bij het nieuwe initiatief Outsourcing Hub, een online matching platform dat serviceproviders en uitbesteders op een unieke manier bij elkaar brengt. Outsourcing Hub vereenvoudigt het selectieproces van afnemers en faciliteert een betere match. Deze wordt behaald, omdat niet alleen wordt gekeken naar harde waarden, maar juist ook naar zachte waarden, zoals werkwijze en klik. Dit is precies de reden waarom myBrand is aangehaakt bij dit initiatief. myBrand gelooft dat het nemen van verantwoordelijkheid, persoonlijke aandacht en korte lijnen, leiden tot succesvolle ICT-projecten.

Omdat het matching platform in zowel kosten als benodigde effort zeer laagdrempelig is, kan een uitbesteder in een veel eerder stadium inventariseren welke providers geschikt zijn. De partijen kunnen hierdoor eerder en gerichter met elkaar in gesprek gaan en dat komt de kwaliteit van het selectieproces en de uiteindelijke uitbesteding ten goede. Daarnaast kan een deel van de selectieprocedure significant sneller en efficiënter worden doorlopen, door automatisering van de standaard RFI-vragen en -antwoorden. Door in dat proces additionele criteria te hanteren die normaliter pas in de RFP-fase worden gebruikt, wordt het risico dat partijen onnodig veel effort van elkaar vragen aanzienlijk verkleind.

Bart Oomen, algemeen directeur bij myBrand: “myBrand heeft haar naam aan het initiatief verbonden omdat wij geloven dat een succesvolle samenwerking gebaseerd is op een echte fit tussen partijen, niet alleen op de harde criteria, maar ook op relatie en cultuur. Dat is veel belangrijker dan een puntentelling gekoppeld aan gestandaardiseerde antwoorden in een spreadsheet. Door veel eerder met elkaar aan tafel te gaan in het selectietraject kan een keuze gemaakt worden die is gestoeld op waarden die er in een samenwerking toe doen, zoals vertrouwen en partnership. Je wilt als aanbesteder immers dat je ICT-provider meer voor je doet en dan is alleen selecteren op service levels, certificeringen en prijs onvoldoende.”

Henk Pater, oprichter Outsourcing Hub: “We zijn blij met het commitment van myBrand. De visie van myBrand onderschrijft de meerwaarde van de ‘zachte’ kant om tot succesvolle ICT-projecten te komen. Op dit gebied brengen zij veel kennis en ervaring in als founding partner en dat is voor ons heel waardevol. De match tussen ICT-serviceproviders en ICT-uitbesteders wordt op onze ‘datingsite’, daarmee kan je het concept vergelijken, gemaakt op basis van informatie en criteria die door alle providers zijn ingegeven. Dit wordt gekoppeld aan de informatie en de criteria van de uitbesteder. Je ziet dus als uitbesteder alleen de voor jou relevante service providers.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht