Geplaatst door Persgroep

MyChannels start academy voor creatieve filmmakers

Dit jaar start MyChannels, onderdeel van de Persgroep Nederland, met een kersverse academy gericht op jonge creatieve filmmakers. Dit zal in samenwerking gaan met bureau A Million Faces die de casting voor hun rekening zal nemen. Uit alle inzendingen worden een tiental talenten gekozen. Vervolgens volgen zij een half jaar lang professionele begeleiding op het gebied van presenteren, format-ontwikkeling, montage, productie en redactie.

De jonge makers krijgen toegang tot alle faciliteiten en domeinen van De Persgroep (AD, Volkskrant, Het Parool en Trouw). MyChannels wil jong talent expliciet laten werken in en met een groot mediabedrijf dat in een duidelijke video transitie zit. Of je nou altijd al een webserie wilde produceren of de wereld wilde veroveren als het nieuwe journalistieke presentatietalent, MC Academy biedt leergierige beginnende (online) filmmakers een serieuze kans. In het huidige medialandschap waar het in de online wereld hoofdzakelijk neerkomt op een ‘do it yourself’ mentaliteit zien we steeds vaker multidisciplinaire talent excelleren. Dit moedigt MyChannels dan ook zeker aan.

Voorwaarden zijn dat de deelnemers tussen 18 en 26 jaar oud zijn en 3 dagen per week beschikbaar zijn voor een periode van 6 maanden (start 1 juli 2017). Aanmelden kan vanaf vandaag tot en met woensdag 10 mei via deze link. De casting zal plaatsvinden op woensdag 24 mei. Meer informatie?

Talisia Misiedjan, Talent scout & Casting Director A Million Faces: “Als castingbureau en talentmanagementbureau zijn wij altijd op zoek naar nieuw talent. Door de veranderingen online zie je steeds meer goede makers en all-round presentatoren. Door onze jarenlange ervaring als management kunnen wij talenten de juiste begeleiding en coaching geven. MyChannels biedt kansen in de vorm van mooie projecten en zo willen wij samen een broedplaats zijn voor nieuw talent”.

Marko van Kampen, directeur van MyChannels: “Wij geloven in eerste instantie in jonge mensen en hun talent. De wereld verandert zo snel, jongeren adapteren als geen ander en daar kunnen wij van leren. Maar belangrijkste is deze talenten een echte en vooral serieuze kans te geven met de media top van Nederland te kunnen werken”.

Oproep video:

Inschrijfformulier: