Geplaatst door Online Tuesday

Mysocialdatabase.com wint Online Tuesdays ‘The Floor Is Yours’

Mysocialdatabase.com heeft gisteravond tijdens de traditionele decembereditie van Online Tuesday, The Floor Is Yours, beslag gelegd op zowel de publieks- als de juryprijs en is daarmee de grote winnaar van de avond geworden. De startup was daarmee de beste van 9 kandidaten die hun producten en ideeën mochten pitchen voor het publiek en de jury.

Jaarlijks organiseert Online Tuesday, het maandelijkse offline event voor online marketeers en professionals, in december een pitchcompetitie. Iedereen mag een idee inzenden met als doel 5 minuten ‘podiumtijd’ te pakken. Dit jaar had de organisatie van Online Tuesday uit alle inzendingen 9 pitches geselecteerd die een presentatie mochten houden. Zowel het publiek als de jury mochten aan het einde van de avond een winnaar aanwijzen.

Publieksprijs

Thomas Slabbers overtuigde met zijn pitch over Mysocialdatabase.com allereerst het publiek: hij wist meer dan de helft van alle stemmen binnen te halen. Deze startup heeft een unieke database opgebouwd van profielinformatie op basis van Twitterprofielen – dusdanig uniek, dat het een partnership met Twitter zelf heeft gesloten.

Op de tweede plaats eindigde Erik Loots van Twentie Four, een documentaireserie over mensen die “de wereld redden en eraan verdienen”. Drie start-ups deelden de derde plek, te weten SwipeGuide (een tool voor digitale interactieve handleidingen), BarDoggy (een app die je vertelt in welke kroeg in de buurt het gezellig is) en Part-up (een tool die samenwerking in teams faciliteert).

Juryprijs

Naast de publieksprijs koos ook een jury een top-3. Op de derde en tweede plaats selecteerden zij respectievelijk BarDoggy en SwipeGuide. En ook de jury vond Mysocialdatabase.com de duidelijke winnaar vanwege “het goede verhaal, het goede product, verstand van zaken en het partnership met Twitter, dat de mogelijkheid tot internationale groei biedt”.

De jury bestond dit jaar uit Bert Jan ten Kate, oprichter van ‘publisher trading desk’ Massarius, Anieka van Leeuwarden, business developer bij investeringsmaatschappij StartGreen Capital, en Jeroen Tjepkema, oprichter van Measureworks en startup-coach bij Startupbootcamp.

Stijgende kwaliteit

Bram Koster, voorzitter van Online Tuesday, merkt een stijgende lijn in de kwaliteit van de pitches in de aflopen jaren. “We organiseren The Floor Is Yours nu al een aantal jaren. Daarbij komt steeds meer focus te liggen op echte start-ups en hun ideeën. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de toegenomen interesse op dat gebied in Nederland. Het heeft zijn uitwerking op de pitches: ze worden elk jaar professioneler en levensvatbaarder.”

Overigens pitchten tijdens eerdere edities van The Floor Is Yours al partijen mee als HelloFresh, LifeHunters, Smulpaapje, iLost, Snowciety, Favoroute, 24sessions, Fibéo en Polarsteps.

====================

Over Online Tuesday

Online Tuesday is een maandelijks event voor (online) marketingprofessionals dat specifieke online marketingthema’s aan bod brengt aan de hand van diverse sprekers. Het evenement wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE, DQ&A Media Group en PostNL en mede mogelijk gemaakt door Exponential, Nextail, Measureworks, Massarius en Voormedia.

Pitches

De pitches tijdens Online Tuesdays The Floor Is Yours werden dit jaar verzorgd door: