myThings lanceert eerste pre-targeting oplossing met Visual Recognition

myThings, een wereldwijde marktleider gespecialiseerd in conversie-driven display advertising oplossingen, kondigt de lancering van haar innovatieve pre-targeting product aan. Een nieuwe ontwikkeling gebaseerd op visual recognition. Deze oplossing is de eerste in zijn soort. De koopintentie van een online gebruiker kan worden herkent via analyse van de eigenschappen van een productafbeelding.
Met pre-targeting, biedt myThings nu data-driven performance display-oplossingen voor elke fase van het aankoopproces. Net als met betaalde search; het is een intelligente manier om nieuwe gebruikers te verwerven waarbij gebruik gemaakt wordt van intentie gegevens. Echter, visuele gegevens zijn veel krachtiger dan trefwoordgegevens, omdat je hiermee in staat bent expliciete in plaats van impliciete bedoelingen van gebruikers vast te leggen. Het toevoegen van beelden is de grote kracht achter de nieuwe technologie en door het enorme bereik heeft pre-targeting een zeer sterke waardepropositie.
De drijvende kracht achter deze techniek van myThings om expliciete intentie gegevens vast te stellen, ligt in de geavanceerde visuele herkenningstechnologie die de visuele parameters van een product analyseren. Kenmerken als de vorm, schets, de kleur en zelfs textuur, in aanvulling op meta-data zoals titel en prijs, worden vergeleken met de inventarislijst van producten van de myThings adverteerder.
Stel bijvoorbeeld iemand zoekt een ”koffiezetapparaat” en typt deze zoekterm in bij een online zoekmachine. Het kan zijn dat de gebruiker op zoek is naar een koffiezetapparaat om deze te kopen, maar het kan ook dat hij alleen de handleiding van een dergelijk apparaat zoekt. Zijn bedoeling is slechts impliciet. Als hij vervolgens surft naar een productpagina met een specifiek koffiezetapparaat op een prijsvergelijking-site en daar de productpreviews leest, kunnen we met een gerust hart concluderen dat hij actief op zoek is om een koffiezetapparaat te kopen.
Uiteindelijk zal deze potentiële consument die nog nooit eerder op de website van de adverteerder is geweest een zeer relevante banner te zien krijgen met identieke en/of gelijkwaardige koffiemachines door de adverteerder aangeboden, tijdens de cruciale onderzoeksfase van zijn aankoopproces.
”Pre-targeting op basis van visuele herkenningstechnologie is een zeer innovatieve oplossing”, aldus Benny Arbel, CEO van myThings. ”Met voor de uppe-funnel de dynamische display oplossing en voor de lower funnel de gepersonaliseerde retargeting oplossing, hebben we de data-driven performance display cirkel rond met de pre-targeting oplossing voor de mid-funnel. Het is een holistische, end-to-end performance display methode waarmee zowel nieuwe gebruikers verworven worden als de waarde van bestaande gebruikers gemaximaliseerd wordt.”
Tijdens een uitgebreide testperiode, van zes maanden, is gebleken dat pre-targeting een stijging van 5 keer zoveel click-through-rates in vergelijking met standaard display acquisitie campagnes realiseert en een post-click conversie snelheid genereert die vergelijkbaar is met betaalde zoekresultaten.
Over myThings:
myThings is opgericht in 2005 en wereldwijd leider in conversie-driven, gepersonaliseerde display advertising oplossingen die gericht zijn op het verhogen van het aantal online aankopen voor de top van online retailers. Het bedrijf levert superieure prestaties via gespecialiseerde data-driven display technologie gericht op conversie voorspelling machine-learning algoritmen. De data-driven oplossingen beslaan de gehele sales trechter en omvatten gepersonaliseerde retargeting, pre-targeting, look-alike targeting en dynamische display.
myThings, genoemd door Deloitte tot de top 20 snelst groeiende technologiebedrijven in de EMEA-regio, personaliseert meer dan drie miljard banner impressies per maand en is actief in 16 markten, waaronder de VS, het VK, Frankrijk, Duitsland, Brazilië, Rusland en Japan. Tot de klanten behoren o.a.:ToysRUs, Shop Direct Group (Littlewoods, zeer), McAfee, Zalando, Adidas, KLM, T-Mobile, Microsoft Store, Vodafone en Orange.
Zie ook: www.myThings.com
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.