Nederland maakt kennis met HelloTV

Arnhem, 3 september 2022 – Vanaf dit weekend start de landelijke introductiecampagne van HelloTV en maakt Nederland kennis met dé televisiewinkel van Nederland. Onlangs heeft de tv-specialist een rebranding ondergaan en dit is de eerste stap om te bouwen aan de naamsbekendheid en de autoriteitspositie. De campagne loopt tot half december en wordt afgetrapt met een tv-commercial met Jochen Otten in de hoofdrol, bekend van onder andere de Sluipschutters. Naast de tv-commercial bestaat de campagne uit OOH, social media, online en communicatie in de 12 winkels in Nederland.
HelloTV staat garant voor de beste tv-beleving. Hiervoor is het snappen van de wensen en de situatie van de klant onmisbaar. HelloTV gaat hierover met elke klant in gesprek. Om dit extra aan te zetten, vertolkt Jochen in de tv-commercial de rol van inbreker die midden in de nacht op een spectaculaire manier wil inbreken in een HelloTV winkel. Hij wordt compleet verrast door de wakkere verkoper van HelloTV. Naast persoonlijk advies ontvangt de inbreker ook nog uitstekende service. In online video’s figureert Jochem steeds als een ander type klant en is Kevin Wekker de vaste verkoper die voor hem op zoek gaat naar de beste tv.
Erik-Jan Koense, Director marketing & E-commerce bij HelloTV: “Bij ons draait alles om tv’s en de beleving rondom tv kijken. Wij zijn de enige echte tv-specialist van Nederland en in onze winkels vind je alles op het gebied van tv’s en audio. Maar in de kern van ons merk staat de dialoog centraal. Wij willen van onze klanten weten; wat ze kijken, waar ze kijken en met wie, zodat we ze van juiste tv kunnen voorzien. In de campagne staat dan ook onze belofte ‘Er is voor jou maar één tv de beste’ centraal.”
De uitingen zijn in nauwe samenwerking met Jochen tot stand gekomen. Hij figureert niet alleen in de tv-commercial en online video’s, maar heeft ook meegeschreven aan de scripts van de campagne. De campagne is ontwikkeld en geproduceerd door de eigen content unit van HelloTV in samenwerking met Holy Fools en merk-, media- en creatieve specialisten (zie credits).
Credits:
Verantwoordelijk bij HelloTV: Margot Daamen, Joost Steinhoff, Randy Sewpersad, Erik-Jan Koense
Merkstrategie: Marc Oosterhout, Ralph Wisbrun
Creatie: Thomas Nieuwenhuizen, Jasper Symons, Allard Jaspars
Mediastrategie: Marianne van Soomeren
Productiemaatschappij: Holy Fools
Regisseur: Jamille van Wijngaarden
DOP: Rolf Dekens
Soundlogo: Jacco Lenstra, Hans van de Loo
Sound design & geluidsafwerking: AMP Amsterdam
Edit: Marc Bechtold
Postproductie: The Compound, Andrew Crawford
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.