Nederlanders wisselen massaal van zorgverzekering

Nederlanders zijn massaal op zoek naar de goedkoopste en beste zorgverzekering voor hen. Consumenten hebben gewacht tot de laatste paar dagen van het jaar met hun overstap. “De piek is dit jaar later en hoger”, zegt Erik Hordijk van Verzekeringssite.nl. Ook Google laat deze trend zien: vier keer zoveel mensen zochten sinds de kerst op ‘zorgverzekering’. ‘Vrije zorgkeuze’ is dit jaar ook een belangrijke zoekterm, hierop wordt vier keer zoveel gezocht ten opzichte van vorig jaar. Bij de onafhankelijke vergelijker www.verzekeringssite.nl staat de telefoon roodgloeiend bij de klantenservice. Vooral de internetpolissen zijn in trek. Overstappen naar een internetpolis levert gemiddeld een besparing van 135 euro per jaar op.

Stormloop internetverzekering

Nederlanders stappen vooral over naar internetverzekeringen. De top 5 zorgverzekeringen, die het meest bij Verzekeringssite.nl worden afgesloten wordt volledig bepaald door internetlabels. “Het is geen wonder dat veel mensen kiezen voor een online verzekering, want je betaalt dan veel minder voor hetzelfde. De dekking van de basisverzekering is immers bij elke verzekeraar hetzelfde, deze wordt namelijk bepaald door de overheid,” aldus Erik Hordijk van Verzekeringssite.nl.

Top 5 meest afgesloten verzekeringen bij Verzekeringssite.nl:
1.TakeCareNow!
2.CZdirect
3.Anderzorg
4.Bewuzt
5.Ditzo

Steeds meer mensen weten dat ze tot 1 januari de tijd hebben. Erik Hordijk: “Vorig jaar stapte om 23.55 uur de laatste via Verzekeringssite.nl over naar een nieuwe zorgverzekering. Wij verwachten dat dit ook dit jaar weer het geval zal zijn.”

Nog twee dagen om oude zorgverzekering op te zeggen
Iedereen heeft nog tot 1 januari 2014 de tijd om zijn oude zorgverzekering op te zeggen. Wanneer men voor 1 januari een nieuwe zorgverzekering kiest wordt de oude automatisch opgezegd. Aanmelden bij een nieuwe verzekeraar kan tot 1 februari 2014. Wanneer een verzekerde niets onderneemt, is men vanaf 1 januari 2014 tegen de ontvangen polisvoorwaarden verzekerd.