Industry Wire

Geplaatst door Vinted

Nederlands bureau ontwikkelt internationale campagne voor Vinted, en gaat strijd aan tegen overmatige kledingconsumptie

Creatief bureau Wolfstreet tekent voor de nieuwste Europese marketingcampagne van Vinted, getiteld “Too Many”. Vinted, de toonaangevende online marktplaats voor tweedehands mode in Europa, richt zich met de nieuwe campagne op de impact van overmatige consumptie van kleding.

De films en fotografie tonen opvallende beelden van mensen ondergedompeld in zeeën van kleding, waarmee kijkers geconfronteerd worden met de realiteit van overmatige kledingconsumptie. Door consumenten aan te sporen hun relatie met kleding te heroverwegen, stimuleert de campagne een verschuiving naar meer bewuste en duurzame modekeuzes en ondersteunt ze de groeiende trend van het kopen en verkopen van tweedehands kleding.

De campagne werd geregisseerd door filmmaker Fabio de Frel, bekend van commercials voor KENZO, Loewe, Adidas en Pop Trading Company. De fotografie werd verzorgd door Nick van Tiem, die eerder campagnes voor Dior, Burberry, Adidas, Nike, en G-Star schoot.

Jurriaan Kamps, Managing Director van Wolfstreet, benadrukt het belang van de campagne: “De kledingproductie is tussen 2000 en 2021 verdubbeld, en de gemiddelde consument koopt 60% meer kleding in vergelijking met 15 jaar geleden. De toename in overconsumptie van kleding door fast-fashion is onnodig, vooral met een alternatief als Vinted binnen handbereik.”

De creatie van de “Too Many” campagne was een gezamenlijke inspanning van de teams van Vinted en Wolfstreet. De teams werkten ‘co-creative’ zij aan zij tijdens de totstandkoming. Het in-house creatieve team van Vinted ontwikkelde het leading idea, terwijl de creatieven en producenten aan de kant van Wolfstreet verantwoordelijk waren voor de inhoudelijke en productionele doorvertaling.

“We zien dat dit type samenwerking steeds dominanter wordt, nu het traditionele bureau-model verandert,” zegt Kamps. “Door gebruik te maken van de expertise aan beide kanten van de teams, kunnen we het proces verder stroomlijnen en de output sterker en effectiever maken. Vinted kan merk- en marktinzichten in realtime vertalen naar strategie en concept, en met ons wereldwijde productienetwerk en in-house post-productie studio kunnen we razendsnel een internationale productie optuigen en moeiteloos doorvertalen naar gelokaliseerde assets voor alle markten.”
De campagne is vanaf deze week live op tv en via diverse online en sociale kanalen in verschillende Europese landen.

Link naar video’s: https://vimeo.com/922923125/0a2258c582 , https://vimeo.com/922931317/5d4c1292ce

Credits
Klant: Vinted
Agency: Wolfstreet

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht