Industry Wire

Geplaatst door RIDE

De Nederlandse Kluis kiest voor creative agency RIDE

De Nederlandse Kluis, de grootste onafhankelijke aanbieder van professionele kluisruimte in Nederland, kiest na een pitch voor RIDE als creatief bureau. Het Amsterdamse bureau ging direct aan de slag voor de landelijke geïntegreerde najaarscampagne die inmiddels live staat. De eerste resultaten zijn boven verwachting.

STRATEGISCHE BENADERING
RIDE werd gekozen vanwege de strategische benadering en creatieve concepten. Walter Morriën, marketingmanager bij De Nederlandse Kluis: “Ze begrepen precies welke toon de juiste was om onze potentiële klanten mee te bereiken. In de uitvoering zijn ze van wereldklasse”. Creatief directeur Pim de Graaff van RIDE: “De Nederlandse Kluis heeft een heel slim product te pakken. Het is een heerlijke uitdaging om daar nog meer mensen enthousiast voor te krijgen.”

CREATIEF CONCEPT
In samenwerking met TransCity ontwikkelde RIDE voor De Nederlandse Kluis een multimediale campagne waarin doelgroepen dwars door de maatschappij worden aangesproken. RIDE’s creatieven Djajant Hanenberg en Kris Spapé: “Verhalen waren het uitgangspunt, waarmee we een kijkje geven achter de gesloten deuren van De Nederlandse Kluis. Men denkt al snel aan geld of materialisme, terwijl de sentimentele én emotionele waarde van een onvervangbaar object de grootste reden is om een kluis te huren.”

EERSTE RESULTATEN
De landelijke campagne, genaamd ‘Best bewaard’ werd uitgezet in online video, outdoor, radio en display advertising. De Nederlandse Kluis meldt dat de eerste resultaten goed zijn: op Facebook en YouTube zijn samen al meer zevenhonderdduizend mensen bereikt met een bescheiden mediabudget. Daarnaast is het uitkijkpercentage van de video’s ruim boven verwachting.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht