Industry Wire

Geplaatst door Oqoon

Nederlandse Startup Oqoon Introduceert ‘User Generated Television’

Deze week lanceert de Nederlandse startup Oqoon.com een nieuw model voor online video: een wereldwijd online televisiekanaal waarop alleen de beste nieuwe video content in première gaat. De oprichters zien user generated television als de missende link tussen traditionele tv en online video.

Gebruikers uploaden hun video op het Oqoon platform. Een innovatief selectieproces, dat wordt uitgevoerd door een klein deel van de user base, zorgt ervoor dat alleen de beste video’s binnen 24 uur worden uitgezonden. Deze video’s blijven vervolgens nog 24 uur on demand beschikbaar op het platform.

“Er wordt gigantisch veel goede video content geproduceerd, maar dit wordt online aangeboden temidden van een veelvoud aan minder indrukwekkende content”, aldus mede-oprichter Barry Straatman. “Wij zeggen ‘less is more’. Wij gaan de krachten bundelen van alleen de beste content, om zo een wereldwijd publiek te vermaken met optimale amusementswaarde. Op deze manier kunnen we de content creators op hun beurt serieuze exposure bieden.”

De focus van Oqoon zal liggen op storytelling content. “Het zijn vooral de getalenteerde content creators die dit soort exposure kunnen gebruiken, niet de klassieke viral kattenvideo’s. Die worden via andere wegen verspreid,” vervolgt Straatman. “Echter, hoewel wij een hele duidelijke visie hebben, zal het uiteindelijk toch de gebruiker zijn die bepaalt hoe deze visie conceptueel precies ingevult wordt. Onze bezoekers worden overal bij betrokken.”

Vooralsnog kan de gebruiker tijdens de bèta fase video’s uploaden door middel van een Youtube link aan te bieden. De video’s worden embedded afgespeeld. “Dit geeft ons de ruimte te experimenteren. We doen het stap voor stap en blijven werken aan nieuwe features,” voegt mede-oprichter Joeri Wetters eraan toe.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht