Industry Wire

Geplaatst door Nelson

Nelson Schoenen lanceert verkoop via Zalando

Amsterdam, Berlijn – 16 juli 2020 // De Nederlandse retailer Nelson Schoenen zet zijn digitale expansie voort en gaat in zee met Europa’s grootste online platform voor mode en lifestyle. Nelson Schoenen is de eerste Nederlandse retailer met verschillende merken die toetreedt tot Zalando’s Partnerprogramma. Vanaf vandaag verkoopt Nelson Schoenen een groot deel van zijn schoenenassortiment via Zalando in Nederland en daaropvolgend zullen ook België en Duitsland worden aangesloten.

“Het is onze ambitie om aanwezig te zijn waar onze klanten zijn. Dat wil zeggen in het straatbeeld en om de hoek van onze klanten, maar ook en steeds meer online. Daarom is het een bewuste keuze om ons assortiment vanaf vandaag aan te bieden via Europa’s grootste modeplatform Zalando.” licht Robert Herbermann, Chief Operations Officer bij Nelson Schoenen toe. “Het Partnerprogramma van Zalando laat ons bovendien toe om nieuwe internationale markten te verkennen en onze digitale expansie en groei stapsgewijs verder te zetten.”

Met bijna 32 miljoen klanten in 17 landen, is Zalando Europa’s grootste online platform voor mode en lifestyle. De afgelopen maanden zag Zalando de activiteiten van merk- en retailpartners op het platform sterk toenemen. Vandaag is Nelson Schoenen de eerste Nederlandse retailer die met verschillende merken lanceert op het Zalando-platform.

“Dit is een belangrijke mijlpaal voor ons platform en brengt Zalando opnieuw een stap dichter bij zijn missie: het startpunt worden voor mode en lifestyle in Europa. Onze Nederlandse klanten zijn vaak op zoek naar lokale en vertrouwde merken en willen al hun favoriete merken op één plek vinden. Vandaag bieden we al veel geweldige lokale merken aan bij Zalando en we zijn heel blij om Nelson Schoenen te verwelkomen als een fantastische aanvulling op ons bestaande aanbod,” aldus Jacintha De Graaf, Regional Lead Benelux Zalando.

OVER NELSON SCHOENEN
Nelson Schoenen is een vooruitstrevend familiebedrijf op het gebied van schoenenmode, met landelijke aanwezigheid. De inmiddels meer dan 100 Nelson winkels kenmerken zich door een breed assortiment van dames, heren-, en kinderschoenen van internationale A-merken zoals Ecco, Timberland, Dr. Martens, Tommy Hilfiger, Converse, Gabor, Nike en Van Lier, aangevuld met de Nelson private labelcollectie. Nelson heeft een duidelijke omnichannelstrategie ontwikkeld die zich richt op beleving, innovatie en service, zowel in de fysieke winkels als online. Daarbij staat de klant centraal binnen alle verkoopkanalen. De andere pijler van de schoenretailer zijn de 46 monobrand stores van o.a. Ecco en Timberland, gevestigd op A- locaties in Nederland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht