Geplaatst door Netprofiler

Netprofiler start podcastserie over Marketplaces

Digital agency Netprofiler lanceert eerste Nederlandse podcast over Marketplaces. Door de snelle opkomst van online Marketplaces zoals Bol.com en Amazon, groeit de vraag naar kennis over de optimale benadering van marketing, verkoop en organisatie binnen deze platforms. Netprofiler heeft daarom het initiatief genomen om de podcastserie “Marketplaces de Podcast” te starten.

Initiatiefnemers zijn Lucas Bassa en Joost Legebeke, beide Lead consultant Marketplaces bij Netprofiler. “Bij onze klanten en relaties merkten we een grote kennisbehoefte. We hadden al een paar keer succesvolle webinars over verschillende aspecten van Marketplaces georganiseerd, dus dit was een logische vervolgstap. We zijn samen al meer dan 15 jaar actief met Marketplaces en vinden het bijzonder leuk onze kennis te delen”.

De eerste vier afleveringen, waarin Lucas en Joost samen hun ervaringen delen, zijn al opgenomen en online beschikbaar. In elke aflevering nemen zij de luisteraar 30 tot 40 minuten mee in de terminologie rondom Marketplaces en delen ze praktische tips en adviezen. Onderwerpen die in de eerste podcasts aan bod komen zijn de buy box, fulfilment, kosten en adverteren op Marketplaces.

Wat kan er verder verwacht worden? In de volgende afleveringen bespreken de hosts nieuwe ontwikkelingen met experts en succesverhalen van diverse ondernemers. Voor suggesties staan de heren ook open. Zo kunnen luisteraars vragen en cases indienen die ze in podcast willen horen. Deze informatieve en boeiende podcastserie is bedoeld voor ondernemers, marketeers en e-commerce professionals die hun kennis willen vergroten over het effectief verkopen via online Marketplaces. Want met de snelle groei van online Marketplaces, is het cruciaal om de beste strategieën te begrijpen en toe te passen om producten succesvol op deze platforms te verkopen.

“Marketplaces de Podcast” is beschikbaar op de populaire podcastplatforms als Apple Podcasts en Spotify.