Geplaatst door  Synechron

Newtrex kiest voor Synechron voor de lancering van een nieuw veilingplatform voor obligaties

Amsterdam, Londen, New York, Paris, Dubai, Pune, Hyderabad, Mumbai, Bangalore, Chennai — 22 mei 2019 Synechron Inc., een toonaangevend Digital Consulting adviesbureau opererend in de financiële sector, heeft vandaag samen met Newtrex, een Fintech start-up, de lancering van het revolutionaire Newtrex Bond Auction platform aangekondigd. Het platform dat is ontwikkeld door Synechron, transformeert het uitgifteproces van obligatietransacties door verhoogde transparantie, verminderde risico’s en lagere kosten. Dit allemaal binnen een gebruiksvriendelijk platform.

Met het huidige businessmodel en onderliggende processen, kan het enkele dagen duren voordat een complete obligatie-transactie verwerkt is. Het Newtrex veilingplatform, dat namens emittenten benchmark obligaties op de markt brengt, verandert dit proces drastisch. Het handelsplatform verschaft zowel de vraag- als aanbod zijde van de obligatiehandel een veel meer open, transparant en intuïtief prijs- en toewijzingsproces. Beleggers en emittenten die het Newtrex platform gebruiken, zullen gaan profiteren van geoptimaliseerde processen, gereduceerde risico’s en een nieuw, efficiënt verhandelings- en uitgifteproces. Ook zullen beleggers meer directe invloed kunnen uitoefenen op de gewenste aantallen en uitoefenprijs. Tevens kenmerkt het platform zich door een eerlijke verdeelsleutel voor de uiteindelijke toewijzingen.

Synechron ontwikkelde het Newtrex platform op basis van ruime ervaring in Capital Markets, het bouwen en implementeren van handelsplatformen en systemen, en het managen van omvangrijke (agile) projecten. Synechron en Newtrex hebben een langdurige intentie tot samenwerking uitgesproken, waarbij continue nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd aan het platform voor nieuwe emissies. Voor efficiëntieverhoging en bredere toegang tot de kapitaalmarkt, zullen doorlopend nieuwe directe interfaces worden toegevoegd. De op Cloud technologie gebaseerde oplossing, bevat zeer geavanceerde security- en informatiebeveiligingstechnieken. Hiernaast onderscheidt het systeem zich door interne en externe databronnen op intelligente wijze te combineren, wat predictive analytics en modellering voor verdergaande inzichten in prijsvorming en allocatie mogelijk maakt.  De uiteindelijke functionaliteit zal gebruik maken van blockchain technologie om transacties snel en veilig tot stand te brengen.

Jarno Droog, Director Technology bij Synechron Nederland zegt: “Het innovatieve Newtrex handelsplatform zal grote verandering teweeg brengen in de manier waarop obligaties op de financiële markt gebracht worden. Synechron is trots op de manier waarop we hebben kunnen helpen met de ontwikkeling van het revolutionaire FinTech platform met behulp van de nieuwste technologieën.”

Torsten Elling, CEO van Newtrex zegt: “Synechron’s enthousiasme en expertise op het gebied van IT Development én Business Consulting hebben ons de mogelijkheid gegeven om onze ideeën werkelijkheid te laten worden. In combinatie met hun wereldwijd bereik en toewijding voor innovatie, maakt dit Synechron tot een logische keuze als stragische partner bij de totstandkoming van het Newtrex platform.”

Over Newtrex

Newtrex is een FinTech onderneming die een nieuw elektronisch handelsplatform heeft ontwikkeld voor de uitgifte van benchmark obligatietransacties op een transparante, efficiënte, snelle en goedkope manier. Newtrex combineert meer dan 50 jaar ervaring in Debt Capital Markets met uitgebreide kennis op het gebied van IT infrastructuur. Newtrex heeft kantoren in Amsterdam en Düsseldorf en zal worden gereguleerd door de AFM. Newtrex heeft een patent aangevraagd voor het systeem en het onderliggend algoritme en heeft toegang tot een uitgebreid international netwerk van beleggers, emittenten, regelgevers en technologiepartners.

Over Synechron

Met een hoofdkantoor in New York en 18 kantoren wereldwijd bedient Synechron financiële dienstverleners over de gehele wereld met het versnellen van hun digitale transformatie. Synechron levert op een unieke wijze een end-to-end dienstverlening, door de combinatie van digital, consulting- en technologie services. Onze expertise omvat domeinkennis van gebieden als Banking, Capital Markets, Asset Management en Verzekeringen, alsmede kennis op gebieden zoals Artificial Intelligence en Blockchain. Dit heeft bijgedragen in de groei naar $ 500+ miljoen in jaarlijkse omzet en 8.000 medewerkers wereldwijd.