Industry Wire

Geplaatst door NGDATA

NGDATA stelt marketeers in staat om in slechts enkele minuten datadriven, gepersonaliseerde campagnes op te zetten

LONDEN – 18 juni 2019NGDATA kondigt vandaag een nieuw platform aan dat marketeers in staat stelt om campagnes te maken op maat van de consument. Het laat ze toe om data driven campagnes op te zetten in slechts enkele minuten in plaats van weken.

NGDATA’s Intelligent Engagement Platform (IEP) is ontwikkeld om hoge data volumes om te zetten in gepersonaliseerde campagnes, die elke klant een unieke ervaring bezorgen.

Organisaties hebben het doorgaans moeilijk om verschillende databronnen te aggregeren tot een waarheidsgetrouw beeld van de consument. Bovendien is men vaak niet in het bezit van tools om alle interacties met de klant te verbinden over verschillende kanalen heen, wat het moeilijk maakt om zich aan te passen aan real-time, en vaak zelfs granulaire, data. Tot slot kampen ondernemingen uit alle sectoren met een chronisch tekort aan vaardigheden in data science, die nodig zijn om data om te vormen tot waardevolle informatie en inzichten die omzet genereren.

Het Intelligent Engagement Platform laat marketeers toe om interacties over alle kanalen heen te verrijken met een diepgaand inzicht in het unieke DNA van elke klant. Het IEP biedt een eenvoudige en intuïtieve user interface die marketeers toelaat om exhaustieve, context-gebonden, gepersonaliseerde campagnes op te zetten met een druk op de knop. Het IEP bouwt verder op het NGDATA CDP (Customer Data Platform) product, voor de ontwikkeling van zowel self-service analytics, als out-of-the-box use cases, om een snellere time-to-market mogelijk te maken.

“Klanten verwachten vandaag een gepersonaliseerde benadering van bedrijven, maar nog te vaak gaan die bedrijven gebukt onder de hoeveelheid data en zijn ze niet in staat om de juiste boodschap op het juiste moment naar de juiste klant uit te zenden”, zegt Doug Gross, CEO van NGDATA. “Data omvormen tot inzichten is veelal voorbehouden voor specialisten, en het duurt makkelijk enkele weken om een nieuwe, klantgerichte campagne op te zetten met alle relevante business rules en logica.”

“NGDATA’s Intelligent Engagement Platform maakt het eenvoudig voor elke marketeer – zelfs zonder enige technische vaardigheden – om klantgerichte campagnes te implementeren voor een heel spectrum van toepassingen, telkens met het oog op marketingdoelstellingen. Wat we met Het IEP willen toevoegen, is de mogelijkheid om met een druk op de knop inzichten aan te wenden om vooropgestelde doelstellingen te bereiken.

Deze nieuwe functionaliteiten stellen marketeers in staat om gepersonaliseerde klantervaringen snel en makkelijk op te zetten én te monitoren. Tegelijk kunnen ze klantsegmenten visualiseren en klanttevredenheid meten, in real time. Men kan metrieken definiëren en verfijnen zodat de meest doeltreffende en relevante klantenervaring automatisch aangeboden worden door het IEP. De uitgebreide mogelijkheden van het IEP bevatten onder meer out-of-the-box use cases om zo het hoofd te bieden aan vaak terugkomende uitdagingen in marketing. Voorbeelden zijn het aansturen van klantacquisitie in financiële dienstverlening, het opdrijven van de gemiddelde transactiewaarde in retail, en het laten lopen van loyaliteitsprogramma’s in telecom en horeca.

Geert Van Mol, CDO bij Belfius, langdurig klant van NGDATA, voegt toe: “Het nieuwe NGDATA-platform plaatst Customer Analytics en AI in de handen van onze marketeers. Dit laat ons marketing departement toe om een versnelling hoger te schakelen door het aanbieden van een doeltreffend en hyper-gepersonaliseerde klantervaring in real time”.

In het NGDATA’s Intelligent Customer Engagement Platform staan drie aspecten centraal:

  • Een gecentraliseerd klantenbeeld, dat een globaal en exhaustief klanten DNA weergeeft.
  • Real-Time Omni-Channel 1:1 Interacties, die de marketeer toelaten om kanalen en executie- systemen te voorzien van real-time inzichten in klanten, om doelgerichte acties te optimaliseren.
  • Self-Service Analytics and Machine Learning, met onder meer clustering en lookalike modellering, om pro-actief opportuniteiten aan de hand van klantendata te detecteren. Dit stelt marketeers in staat om meer relevante klantervaringen aan te bieden.

Over NGDATA

Ondernemingen vertrouwen op NGDATA’s Intelligent Engagement Platform om opportuniteiten bloot te leggen m.b.v. klantendata, en voor het beheer van hyper-relevante klantenervaringen. Dankzij een intuïtieve UI krijgen marketeers en business users een ongeziene toegang tot interne & externe data, en tot AI-aangedreven tools om dynamische 1:1 interacties van miljoenen klanten in real-time te analyseren, te voorspellen en te beheren. Centraal staat het aanbieden van ervaringen die zo uniek zijn als de mensen die ze ontvangen, telkens op de plaats en het tijdstip die voor hen het grootste verschil maken.

Vandaag stuurt NGDATA de meest relevante klanteninteracties aan ter wereld; met bewezen resultaten, best practices, en out-of-the-box use cases die op maat gemaakt zijn van datarijke domeinen, zoals financiële dienstverlening, horeca, telecom, media & entertainment, nutsvoorzieningen en retail.

NGDATA is opgericht in 2012, gevestigd in Gent, en heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, en Azië-Oceanië. Voor meer informatie kan u terecht op www.NGDATA.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht