Geplaatst door Nazorg Borstkanker

Niets verhullende crowdfundcampagne moet succesvolle behandelmethode voor (ex-)borstkankerpatiënten in heel Nederland beschikbaar maken

Hoe zorg je dat een succesvolle behandelmethode voor (ex-)borstkankerpatiënten in heel Nederland beschikbaar wordt? Ondernemer en huidtherapeute Lucette Vermeijden (28) gaat dit realiseren door vandaag een bijzondere crowdfundcampagne te lanceren. In het bijbehorende filmpje gaat de onderneemster zelf ook letterlijk uit de kleren om te onderstrepen dat de nazorg van borstkanker meer inhoudt dan uitsluitend medische zorg.

Behandelmethode

Lucette Vermeijden richtte drie jaar geleden haar praktijk Nazorg Borstkanker in Haarlem op. De praktijk en behandelmethode worden in Haarlem en omstreken geroemd omdat zij (ex-)borstkankerpatiënten aantoonbaar sneller laten herstellen. Maar Vermeijden wil meer. Zij wil de behandelmethode van Nazorg Borstkanker voor (ex-)borstkankerpatiënten in heel Nederland bereikbaar maken en bovendien op laten nemen in het pakket bij zorgverzekeraars.“Zolang ik afhankelijk blijf van de medische wereld en de zorgsector zoals die op dit moment in Nederland georganiseerd is, dan gaat dat nog veel te lang duren. Ik ga het daarom nu zelf realiseren door een speciale lingerielijn te ontwikkelen voor (ex-)borstkankerpatiënten. Deze lingerielijn, onder de merknaam Jolie Care, zal vervolgens de financiële basis vormen om mijn droom werkelijkheid te laten worden”, aldus Vermeijden.

Saph

Lingeriemerk Sapph heeft inmiddels toegezegd Vermeijden te ondersteunen bij het ontwerp- en productieproces. Naast Saphh heeft Vermeijden ook een aantal gerenommeerde namen uit de zorg-, mode- en retailbranche aan zich verbonden. Zo hebben onder andere Jan van Bodegom (oprichter en directeur Alexander Monro Borstkankerziekenhuis), Sabine Uitslag (ex-Tweede Kamerlid CDA en voorzitter NVH), Sasja Leenders (CEO Sapph) en Kyra Marcopoulus (CEO Kyra & Co) zitting genomen in de adviesraad.

Crowdfunding! Help mee!

Investeren in Jolie Care is heel eenvoudig. Surf nu naar: www.crowdaboutnow.nl/joliecare en zorg dat 170.000 vrouwen met borstkanker zich niet alleen veel beter voelen. Maar vooral ook: veel mooier.