Geplaatst door in2thecrowd

Nieuw crowdfunding platform voor het MKB

FLEVOLAND, 20161206 — Maandag 5 december 2016 startte een nieuw crowdfunding platform voor het Midden- en Kleinbedrijf: in2thecrowd. Het bedrijf wil goede ideeën van ondernemers verder brengen, zodat de Nederlandse economie een boost krijgt. Het motto is ‘Financing the greatest ideas’.

Ons land kent inmiddels al een heel aantal crowdfunding platformen. Volgens Huib van Vliet, een van de initiatiefnemers, gaat in2thecrowd een stap verder dan alleen crowdfunding: “Er zijn genoeg ondernemers met goede plannen, maar soms hebben zij net even die extra coaching nodig om het kapitaal bij elkaar te krijgen. Wij adviseren steeds vaker om de combinatie eigen vermogen, een bancaire lening én crowdfunding in te zetten. Hoeveel meer wordt er dan wel niet mogelijk? Juist voor stimulering van de economie, nieuwe werkgelegenheid en investeringen. We kunnen ondernemers voor, tijdens en na een crowdfunding campagne coachen, daar ligt onze toegevoegde waarde.”

Crowdfunding platform
In2thecrowd helpt gevestigde ondernemers in het MKB bij uitbreiding, investering of bedrijfsovername. Ook startende ondernemers kunnen een beroep doen op het nieuwe platform. “Wij geloven in de kracht van de crowd. Volgens ons is de kern van crowdfunding; met veel mensen iets mogelijk maken,” zegt Ferdinand Zomerman van in2thecrowd.

Nieuwe projecten aanmelden
Een projectvoorstel wordt getoetst door in2thecrowd en daarna ingediend bij Crowdpartners. Zij hebben toestemming van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) om op te treden als tussenpersoon. Na groen licht start via in2thecrowd.nl de wervingscampagne voor geld. Martien Rienks van in2thecrowd heeft onlangs twee crowdfunding projecten met succes afgerond; eet- en uitgaanscafé The Bottom in Emmeloord en de Twente Geitenhof in Markelo.

Founders met ervaring
In2thecrowd is opgericht door drie bedrijfsadviseurs uit Flevoland. Martien Rienks uit Marknesse heeft ruim dertig jaar ervaring met het begeleiden van bedrijven en het vinden van (alternatieve) financieringen voor het MKB. Huib van Vliet uit Swifterbant is al veertig jaar actief in het begeleiden van zakelijke transities. Ferdinand Zomerman uit Dronten begeleidt al twintig jaar MKB ondernemers bij het bepalen en verbeteren van hun bedrijfsstrategie. Het kantoor van in2thecrowd is gevestigd aan de Larserpoortweg 50 te Lelystad.

De eerste vijf aanvragers van kapitaal krijgen toetsing en plaatsing op in2thecrowd.nl t.w.v. 625 euro cadeau.

Meer info en aanmelden: In2thecrowd.nl, info@in2thecrowd.nl of 085 – 74 70 052.