Industry Wire

Geplaatst door Chantalsmink.nl

Nieuw: iedereen een contentkanon, maar niet voor crappy content

Content, veel bedrijven maken het omdat het nu eenmaal moet. Of omdat ze het nodig hebben voor SEO. Maar met de uitrol van AI-overviews en de dreiging van AI-mode in Google wordt het definitief ondoenlijk om de ROI van content in kaart te brengen. Wat nu? Stoppen met content maken omdat het geen zin meer heeft?

Absoluut niet! In haar nieuwe boek ‘Het Contentkanon’ vertelt contentspecialist Chantal Smink over de toekomst en het bestaansrecht van contentmarketing in tijden van AI. Waar de veranderingen in SEO een reden lijken te zijn voor sommigen om te stoppen met content, betoogt Chantal dat het maken van content juist waardevoller is dan ooit. Als je content maar om de juiste reden maakt en op de juiste manier. En dat is precies waar het bij veel bedrijven misgaat.

In haar boek geeft Chantal een stappenplan hoe je content produceert waarmee je wél impact maakt op een overvol internet. Het geheim zit hem in een video-first aanpak en dan AI slim als hulpmiddel inzetten. Nee, dus niet om de boel af te raffelen of al het werk over de schutting te gooien. Dit boek is bij uitstek bedoeld voor SEO-specialisten die vastlopen in de huidige ontwikkelingen en B2B-marketeers die de taak hebben om de kennis en expertise in het bedrijf om te zetten naar goede content.

“Het Contentkanon’ van Chantal Smink is een absolute must-read voor elke B2B-marketeer die klaar is voor een fundamentele omslag in denken.” – Aldo Wink, Demand Generation Trainer

“Wat me vooral aanspreekt in dit boek, is dat Chantal niet blijft hangen in theorie. Ze laat zien hoe je morgen al kunt beginnen, zonder onnodige complexiteit of productiegedoe.” – Roy Huiskes, Search Experience Optimist chapter42.com

Dit boek beschrijft:
Wat er momenteel gebeurt in Google en SEO en wat de gevolgen zijn voor contentcreatie
Wat er gebeurt op de platformen zoals de opkomst van zero-click marketing en dark social
Waarom reactieve contentmarketing niet langer voldoende is maar de aandacht moet verschuiven naar proactieve contentmarketing
Hoe je met een slimme aanpak op basis van video-first efficiënt hele goede content kan maken

Het boek staat op de dag van lancering al in de Top 3 marketingboeken op managementboek.nl

Over de auteur
Chantal Smink is spreker, trainer en podcaster op het gebied van SEO & Contentmarketing. Ze spreekt regelmatig op Emerce events. Ook beklom ze ook het podium van Friends of Search, SEO Benelux en BrightonSEO. Ze heeft een podcastserie met meer dan 24.000 downloads en 850 volgers. Het Contentkanon is haar tweede boek over SEO & Contentmarketing.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht