Industry Wire

Geplaatst door Fabrique [merken, design & interactie]

Nieuwe culturele website ADVIZ.NL wint internationale Red Dot Award

ADVIZ.NL is een in mei j.l. gelanceerd nieuw tweetalig (EN/NL) interactief platform voor de grafische ontwerpsector, de reclamewereld en andere geïnteresseerden in visuele communicatie. ADVIZ staat dan ook voor advertising + graphic design = visual communication.

De website combineert bestaande collecties vanaf ca. 1850 met nieuw werk. Adviz.nl bevat meer dan 60.000 items (affiches, drukwerk, commercials etc) uit de collecties van het NAGO, het ReclameArsenaal en het Affichemuseum Hoorn. Daarnaast is er een publiekscollectie waar ontwerpers, reclamemakers en verzamelaars nieuwe collecties toevoegen en informatie delen via wiki’s en via diverse social media.

Adviz.nl werd met de Red Dot Award bekroond in de categorie ‘Online Communications’.
De Red Dot Award is een prestigieuze Duitse designprijs en een international erkend kwaliteitslabel voor communicatie en design. Dit jaar brak het aantal inzendingen opnieuw een record: de jury ontving maar liefst 6.468 inzenden vanuit 40 verschillende landen. Het is voor Fabrique de 15e keer dat zij een Red Dot Award voor hun werk ontvangen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht