Industry Wire

Geplaatst door GX Software

Nieuwe oplossing van GX Software maakt website bewust van bezoekers

GX Software brengt, als onderdeel van haar Web Content Management-systeem GX WebManager, een nieuwe module op de markt: Visitor Aware Content. Deze functionaliteit zorgt ervoor dat websites zich vormen naar de individuele bezoeker. Met Visitor Aware Content krijgen websites inzicht in de kenmerken en interesses van hun bezoekers en wordt de aangeboden content hier automatisch op aangepast. Deze nieuwe uitgebreide module stelt organisaties in staat om websites dynamischer te maken door online ervaringen te creëren die relevanter zijn dan ooit.

Organisaties hebben op de online markt te maken met steeds fellere concurrentie en zoeken daarom naar manieren om zich te onderscheiden. Het rapport “Drive business transformation with digital customer experiences” (May 2012) van onderzoeksbureau Forrester Inc. benadrukt dan ook dat bedrijven moeten streven naar “concurrentievoordeel door een bezoekerservaring die werkelijk bijzonder en anders is”. Deze nieuwe module, waarmee websites zich vormen naar de individuele bezoeker, betekent een belangrijke stap voorwaarts voor bedrijven die zich willen onderscheiden van de concurrentie.

Individuele webervaring
Vanaf nu biedt GX WebManager met Visitor Aware Content gebruikers verschillende opties om webcontent bewust te maken van de voorkeuren van hun online bezoekers. Dit begint met een automatisch proces dat bijhoudt van welke content bezoekers kennis nemen. Op basis hiervan bepaalt de module verschillende karakteristieken van een bezoeker: is hij business of particulier georiënteerd, in welke producten is hij geïnteresseerd, etc.

Zo kan de ‘contentconsumptie’ van een vrouwelijke bezoeker er bijvoorbeeld op wijzen dat zij voor 70% modeliefhebber is en voor 30% boekenwurm. Vervolgens biedt de module Visitor Aware Content – in dit geval – relevante modecontent en wordt de website proactief aangepast aan de interesses van deze bezoeker. Dat alles leidt uiteindelijk tot een verbetering van het merkimago en een hogere conversie.

Vanaf de eerste klik
Zelfs nieuwe bezoekers direct een relevante ervaring bieden is zeer eenvoudig met Visitor Aware Content. Op basis van contentconsumptie worden er namelijk vanaf de eerste klik karakteristieken vastgelegd. Met name voor organisaties die de prestaties van hun internetkanalen willen verbeteren, is het essentieel om anonieme bezoekers vanaf de eerste klik iets te bieden wathen triggert, om hen vast te houden en vervolgens als klant te winnen (conversie). Of zoals Forrester het in bovengenoemd rapport stelt: “Terwijl het doel van advertenties is om interactie met de consument op te wekken, maken intelligente interacties het mogelijk ervaringen op te bouwen die de kloof tussen inzicht en conversie overbruggen.”

Beschikbaarheid
Visitor Aware Content, de nieuwste functionaliteit van GX WebManager, is per direct beschikbaar voor de Europese en Noord-Amerikaanse markt. Neem voor meer informatie contact op met uw GX Software vertegenwoordiger of download de factsheet over Visitor Aware Content.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht