Industry Wire

Geplaatst door GROUP7

Nieuwe Professional Community: “Meer inzicht in minder tijd”

Marketeers hebben zelf vaak te weinig contact met klanten. Om succesvol te zijn met introducties en campagnes is inzicht in de klant echter essentieel. Het adviesbureau GROUP7 komt daarom met Professional Community, een nieuw onderzoekspanel voor horeca, catering en fastservice bedrijven in Nederland en België.

Tijdens een ontbijtsessie op de vakbeurs Gastvrij Rotterdam presenteert Carolien Plevier, partner bij GROUP7, eigen onderzoek. Wat blijkt? Door tijdgebrek worden veel beslissingen genomen op aannames en buikgevoel, terwijl de wens is om beslissingen beter te onderbouwen met data en insights. Marketeers zoeken bijvoorbeeld naar mogelijkheden om snel enkele vragen of een concept te kunnen voorleggen aan de markt. Plevier maakte daarop het initiatief Professional Community bekend, een onderzoekspanel met al meer dan 13.000 panelleden vanaf de start. Het is daarmee direct het grootste professionele panel in de Benelux.

Dat Professional Community zo’n vliegende start kan maken, komt doordat de reeds bestaande Foodservice Community België en Het Nederlands Kokspanel erin worden opgenomen. Beide panels werden eerder door GROUP7 overgenomen.

Carolien Plevier: “Professional Community gaat werken met abonnementen voor leveranciers en producenten in de foodservice markt, waardoor je meerdere keren per jaar vragen kunt stellen aan het panel. We hebben daar in België goede ervaringen mee opgedaan. Samen met de partners willen we echt bouwen aan de community, zodat we ook leren van elkaar. De behoefte aan uitwisseling met andere leveranciers én panelleden is echt een wens van onze partners.”

Panelleden willen hun bijdrage leveren

Uit onderzoek onder de panelleden bleek dat men graag gezien en gehoord wil worden in de sector en dat deelname een prettig moment van zelfreflectie biedt.

Carolien Plevier: “Onze panelleden willen graag hun bijdrage leveren. Daarnaast zijn zij zelf ook altijd op zoek naar informatie over trends en ontwikkelingen. Daarom willen ze ook graag kennis maken en uitwisselen met andere panelleden en leveranciers. Door beide professionele panels samen te voegen zijn we in staat om beter aan deze wensen tegemoet te komen en kunnen we gezamenlijke diensten gaan aanbieden.”

“Een goeie deal!”

Naast een jaarlijkse offline inspiratiesessie krijgen panelleden toegang tot online masterclasses over o.a. online marketing en doelgroep bepaling (persona’s), een gratis workshop ‘Hoe verbeter ik mijn online gastvrijheid?’ én krijgen ze korting op enkele workshops uit het GROUP7 aanbod. Om toegang te krijgen tot de Community dient men minimaal 2 keer per jaar deel te nemen aan een onderzoek. “Dat is voor leden een hele goeie deal,” zegt Plevier erover.

Meer weten

Geïnteresseerden in dé grootste community voor foodprofessionals in de horeca, catering en fastservice in Nederland en België kunnen terecht op www.group7.eu/pro of professionalcommunity@group7.eu. Voor België zal de grote lancering plaatsvinden rondom Horeca Expo, maar natuurlijk is iedereen nu al welkom om zich aan te melden of vragen te stellen.

Over GROUP7

GROUP7, bureau voor Food-commerce is een adviesbureau in de B2B food sector. Wij zijn gespecialiseerd in route-to-market oplossingen met behulp van digitale marketing & sales. De combinatie van ervaringen en kennis in food en e-commerce maakt ons experts in Food-commerce. GROUP7, bureau voor Food-commerce wordt geleid door de partners Martin van Dam en Carolien Plevier. www.group7.eu

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht