Industry Wire

Met nieuwe Retail Suite van Oracle doen retailers nu overal zaken

Klanten vragen om een winkelervaring onafhankelijk van tijd en plaats; of deze nu via een apparaat of website plaatsvindt of binnen een fysieke winkel. Retailers reageren hierop door de barrières tussen kanalen te slechten, aanbiedingen te targeten en hun voorraad direct beschikbaar te maken op de juiste tijd en plaats. Deze grootste Oracle Retail-oplossing ooit ondersteunt retailers optimaal om hun klanten overal hun assortiment op een gerichte, winstgevende en efficiënte manier te bieden.

Nieuwsfeiten

  • Oracle lanceert Oracle Retail versie 14 binnen zijn gehele assortiment van zakelijke retail-oplossingen, inclusief nieuwe functies en functionaliteit. De verbeterde suite maakt interactie met relevante klanten mogelijk via ‘touch points’, het targeten van producten, het verbeteren van de voorraadefficiëntie en het reduceren van de total cost of ownership (TCO).
  • Oracle loopt met zijn best practices in de retail voorop. Deze kennis is nu ingebed in nog meer bedrijfsprocessen, waardoor de klant centraal komt te staan in de waardeketen en mensen, processen en technologie perfect op elkaar zijn afgestemd om de winstgevendheid te vergroten.
  • Nieuwe operationele en planningsprocessen in Oracle Retail versie 14 stellen klanten in staat producten te kopen, afhalen en retourneren via elk kanaal. Daarnaast is het met deze versie voor retailers mogelijk om aan wensen van klanten te voldoen zonder beperking van kanaal, dankzij de ingebouwde functionaliteit die retailers meer efficiëntie en omzet biedt.
  • De gehele oplossing staat in het teken van een grotere klantfocus. De planning van het productassortiment wordt gevoed door een aantal nieuwe datapoints die samenwerken om de prestaties van een product(categorie) te beïnvloeden.
  • Oracle Retail versie 14 beschikt daarnaast over geïntegreerde functies, een groot aantal applicatieprogrammeerinterfaces (API’s) en een infrastructuur die in staat is de (modulaire) implementatie te ondersteunen en versnellen. Dit is belangrijk voor retailers die werken met een groot aantal verschillende systemen.
  • Verder is Oracle Retail versie 14 geoptimaliseerd voor andere systemen, servers en storagesystemen van Oracle, om nog betere prestaties, een grotere efficiëntie, hogere beschikbaarheid en nagenoeg onbeperkte schaalbaarheid te bieden. Het implementeren van de retail-oplossingen van Oracle op Oracle-systemen stelt klanten in staat hun total cost of ownership te verlagen, risico’s te beperken, gebruikersproductiviteit te verhogen en het beheer te stroomlijnen en tegelijkertijd te profiteren van de waarde van een ‘single point of accountability’.

Oracle Retail verbindt de zoektocht van klanten van mobiel tot winkel en aankoop

  • Nieuwe functies en functionaliteit maken het eenvoudiger voor klanten om producten te kopen, ongeacht waar de voorraad zich bevindt. De voorraad in winkels is online zichtbaar en klanten kunnen realtime de voorraad zien in andere winkels. Verder ondersteunt Oracle Retail de orderafwikkeling en meeneemproducten in dezelfde transactie en retourzendingen via alle kanalen.
  • Om retailers volledig te laten profiteren van mobiele kanalen, biedt Oracle Retail verbeterde support voor de meeste apparaten en ondersteuning van winkelmedewerkers met mobiele Points of Service (POS), tablet-POS en verkoopmateriaal en betere zichtbaarheid van promotie- en verkoopmateriaal en winkel-dashboards.

Het targeten van assortimenten geeft klanten betere keuzes

  • Oracle Retail versie 14 ondersteunt retailers bij het targeten van de juiste mix van producten, zowel online als in fysieke winkels. Deze oplossing doet dit door het integreren van de allernieuwste retail-kennis en het distilleren van verschillende inzichten, waaronder consumentenbeslisbomen, ver doorgevoerde winkelclustering, vraagoverdracht en ruimteoptimalisatie, evenals traditionele forecasts om alternatieve maatregelen aan te bevelen en hun invloed op een product, categorie en prestatie te illustreren.
  • De geavanceerde winkelclusteringmogelijkheden van Oracle zijn onderdeel van de suite om retailers te helpen bij het toewijzen van producten, gebaseerd op klantsegment en het optimaliseren van ruimteplanning binnen een groep winkels.
  • Nieuwe analyse- en visualisatiemogelijkheden in de nieuwe versie helpen retailers bij het beantwoorden van de meest gestelde vragen, zoals ‘waar zitten mijn meest winstgevende klanten en waar winkelen ze en wat zijn hun belangrijkste aankopen?’

Betere prestaties door transparante toegang tot voorraad

  • Met versie 14 biedt Oracle Retail één enkele voorraadbeheertool, die retailers in staat stelt om hun voorraad 24×7 zichtbaar en toegankelijk te maken binnen de kanalen voor klanten en medewerkers.
  • Oracle Retail versie 14 verbindt meer dagelijkse supply chain-bewegingen om zo de efficiëntie en nauwkeurigheid te verhogen van store picking, winkelvoorraadprocessen, magazijnbeheer en merchandising.
  • Nu is het mogelijk voor retailers om in hun operationele forecasts niet alleen de prijs en aangepaste aanbiedingen mee te nemen, maar ook de verschuiving van de vraag die een verandering van assortiment met zich meebrengt. Dit levert een overzicht van de vraag op, waardoor het ondersteunende winkelpersoneel de voorraad optimaal op de vraag kan afstemmen.

Betere integratie helpt bij het verlagen van de TCO voor de retailer

  • Met Retail versie 14 blijft Oracle het gebruik vereenvoudigen, de ROI maximaliseren en de TCO verlagen door het verbeteren van de integratie binnen de gehele suite van retail-oplossingen.
  • Daarnaast garandeert de verbeterde integratie dat informatie die de onderling afhankelijke retail-activiteiten genereren, zoals klantsegmentatie, winkelclustering, beprijzing, planning, het toewijzen en plannen van ruimte, de Business Intelligence (BI) en aanbevelingen beïnvloeden.
  • Oracle staat voor open en schaalbare oplossingen. Daarom biedt versie 14 een compleet aanbod van Oracle Retail-oplossingen die te implementeren is als een uitgebreide suite of als modulair ‘best of breed’-oplossing, eventueel geïntegreerd met bestaande oplossingen of toegepast in elke willekeurige volgorde als onderdeel van een compleet IT-transformatieprogramma.
  • Een nieuw dashboard stelt de IT-afdeling in staat om retail-integraties te monitoren en beheren vanuit één centraal punt. Nu kunnen retailers sneller transactievolumes, gemiddelde responstijden en fouten herkennen, waardoor ze ervoor zorgen dat bedrijfskritische systemen voortdurend werken met een maximum aan efficiency.

Ondersteunende quotes

  • “In de wereldwijde retailbranche zien we een verschuiving van kapitaal van fysieke winkels naar digitale en het creëren van nieuwe en gedifferentieerde klantinteracties. Retailers focussen op hun gehele retail-business om hun producten en diensten overal aan te bieden”, zegt Mike Webster, senior vicepresident & algemeen directeur van Oracle Retail.
  • “Oracle Retail versie 14 is onze grootste release als het gaat om functionaliteit en geïnvesteerde mankracht bij de ontwikkeling. Deze versie haakt in op de investeringen in de sector, heeft een scherpe focus op kwaliteit en verlaagt de TCO voor retailers. Daarnaast differentieert Oracle als de retailer een ‘point solution’ kiest en in situaties waarin de retailer meerdere activiteiten aanpast om een effectievere klantervaring te bewerkstelligen”, zegt Webster.

Extra informatiebronnen:

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht