Industry Wire

Geplaatst door Publicis

Een Nieuwe Start: Een Eeuw van Innovatie en Ambities

Publicis Groupe blaast zijn verleden nieuw leven in met AI en innovatie, om zijn eerste eeuw te vieren en een koers uit te zetten voor de volgende

4 december 2025 – Amsterdam – Publicis Groupe NL

Vanaf de oprichting in 1926 als een creatieve hot shop in Montmartre, met zijn internationale expansie, omarming van data en technologie, tot zijn huidige positie als de toonaangevende holdingmaatschappij in de industrie, het minste wat we kunnen zeggen is dat Publicis de afgelopen 100 jaar enkele transformaties heeft ondergaan.

Maar één traditie is niet veranderd: de jaarlijkse Wensen.

En om de nieuwe eeuw in te luiden, wie beter dan Publicis Conseil, het bureau dat door onze oprichter Marcel Bleustein Blanchet werd opgebouwd, om ze te creëren?

Door live action en echte acteurs te combineren met de nieuwste AI-productie, van de eigen platforms en tools van de Groupe, vertellen ze het verhaal van de pioniersgeest, eindeloze innovaties en veerkracht die ons in staat hebben gesteld om oorlog, brand, economische neergang, technologische revoluties en een wereldwijde pandemie tijdens onze eerste honderd jaar te weerstaan, en ons in staat stellen om de industrie te blijven leiden en te heruitvinden terwijl we ons tweede eeuw betreden, wat het ook moge brengen.

Ontdek het verhaal van de leeuw die nooit opgeeft HIER

Klik HIER om de exclusieve documentaire over 100 jaar Publicis te bekijken, met Elizabeth Badinter, Maurice Lévy en Arthur Sadoun.

Arthur Sadoun, voorzitter en CEO Publicis Groupe, merkte op: “2026 wordt een heel bijzonder jaar voor ons, aangezien we onze eerste eeuw afsluiten.

Een eeuw waarin we van een kleine hot shop in Montmartre de grootste holdingmaatschappij in de industrie hebben gemaakt in de afgelopen twee jaar.

Een eeuw waarin de Groupe drie keer uit de as is verrezen – soms letterlijk – en zichzelf nog vele malen meer heeft heruitgevonden.

Het is deze geest van veerkracht die ons al 100 jaar definieert en die is vastgelegd in onze Wensen: een leeuw geeft nooit op.

2026 zal ook het jaar zijn waarin we onze tweede eeuw ingaan, waarvan het begin ongetwijfeld zal worden gekenmerkt door de opkomst van AI. Deze film is een menselijke, historische en technologische odyssee, die onze beste creatieve geesten combineert met onze ongeëvenaarde capaciteiten in AI-productie om onze overtuiging te belichamen dat de toekomst van AI bij onze mensen ligt.”

Over de film:

Een uniek ‘hybride’ project ‘A Lion Never Gives Up’ combineert live action, GenAI 2D & 3D imaging om scènes uit ons verleden te reconstrueren, waardoor de kosten van scenereconstructie verminderd worden en nieuwe creatieve mogelijkheden geopend worden.

Een kwart van de film is live action beeldmateriaal, de rest is gecreëerd door AI, gebruikmakend van foto’s, films en documenten uit Publicis’ eigen archieven.

Een enorme hoeveelheid visuele materialen AI-prompt kunstenaars en AI-archivarissen beheerde, zochten uit en catalogiseerden zowel het volume van echte afbeeldingen die nodig waren voor een project van deze omvang – 4.500 voor 150 individuele shots – als de door AI gegenereerde.

Een heruitgevonden montageproces: In een traditionele pijplijn, zodra je de montagefase bereikt, ligt alles vast. Hier bleef alles open: elk shot kon van nul af aan worden opnieuw gegenereerd.

Credits: Publicis Conseil Global CEO/CCO Leo – CEO/CCO Publicis Conseil – CCO Publicis Groupe Frankrijk: Marco Venturelli Agathe Bousquet – President Publicis Groupe Frankrijk en President van Publicis Conseil Alexis Ben Behe – Executive Creative Director Maud Robaglia – Creation Director Gurvan Prioul – Creative & UX Design Director Hamza Ben Maadoum – Junior Art Director

Productie: Prodigious Paris CEO Prodigious: Christopher Thiery MD Prodigious: Caroline Petruccelli Executive Producer: Yann Dubois Post Producer: Cédric Herbet VFX Creative Director: Nico Vogel DOP: Nicolas LOIR Sound Cinema Operator: Damien PERROLAZ Productiedirecteur: Marie Caron Geluid: Prodigious Sound Producer: Martin Sumeire Mix, sound design: KOUZ

De documentaire “L’avenir est l’affaire de Publicis” Regie: Stanislas Valroff Productie: Eddy Story Opgenomen in Studio XR Prodigious

Over Publicis Groupe – The Power of One Publicis Groupe [Euronext Paris FR0000130577, CAC 40] is wereldwijd leider in communicatie. De Groupe is gepositioneerd bij elke stap van de waardeketen, van advies tot uitvoering, en combineert marketingtransformatie en digitale bedrijfsvoering. Publicis Groupe is een bevoorrechte partner in de transformatie van zijn klanten om personalisatie op schaal te verbeteren. De Groupe vertrouwt op tien expertises, geconcentreerd binnen vier hoofactiviteiten: Communicatie, Media, Data en Technologie. Door een uniforme en vloeiende organisatie hebben klanten gemakkelijk toegang tot alle expertise in elke markt. Aanwezig in meer dan 100 landen, stelt Publicis Groupe ongeveer 103.000 professionals te werk. www.publicisgroupe.com |

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht