Industry Wire

Geplaatst door Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers

Nieuwe website BNO biedt thuishaven en tools voor designsector

Door Grrr ontworpen website kiest voor eenvoud met drie pijlers: Vraag & Antwoord, Matchmaking, en Kennis & Inspiratie.

De BNO heeft een nieuwe website. Creatief digitaal bureau Grrr tekende voor het ontwerp, en hielp om focus aan te brengen voor bezoekers en vaste gebruikers. Met de nieuwe site biedt de BNO een thuishaven voor de designsector, vol inspiratie en met een instrumentarium dat ontwerpers, bureaus en hun opdrachtgevers kan helpen hun ambities te realiseren.

Levend organisme
De nieuwe website van de BNO is officieel in gebruik. De ontwikkeling van de site en achterliggende ledendatabase is in elf maanden gerealiseerd. BNO-leden én bezoekers kunnen nu al veel beter terecht voor vragen, het zoeken van een baan of ontwerper en de nodige inspiratie. Diverse nieuwe functionaliteiten zijn met technisch partner Odoo Experts in ontwikkeling, maar nog niet zichtbaar. Geheel volgens het mantra van digital design: een website is een levend organisme en nooit helemaal ‘af’.

Eigen kanaal
Wat wel al zichtbaar is, is de structuur waarin de belangrijkste pijlers van de BNO op de site zijn gegroepeerd. De vele producten, diensten en activiteiten die de BNO biedt voor de leden en de ontwerpsector zijn uitgesorteerd naar ‘Vraag & antwoord’, ‘Matchmaking’, en ‘Kennis & inspiratie’.

Creatief directeur en Grrr-oprichter Rolf Coppens: “Bij de BNO hebben we veel focus aangebracht. Het is een brede organisatie die veel verschillende ontwerpgroepen bedient, veel services biedt en te maken heeft met digitale concurrentie. Ze zijn steeds meer informatie gaan aanbieden op hun site. Dat leidt tot stress. We hebben hier opgeruimd, ik houd van opruimen. Nu begint de BNO-site met heldere vragen, daar herken je je als bezoeker in.”

BNO-directeur Madeleine van Lennep: “Met de gekozen pijlers biedt onze nieuwe website niet alleen een schat aan informatie voor ontwerpers. De site is ook bedoeld als matchmaker, door ontwerpers en bureaus op een aantrekkelijke manier te etaleren, vacatures kenbaar te maken, etc. Daarnaast hopen wij dat hij wordt gebruikt als inspiratiebron dankzij artikelen over het ontwerpvak en alles wat daarmee samenhangt. Aan de site zie je ook af dat de BNO een waardevol kennisinstituut is.”

– EINDE BERICHT –

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht