Geplaatst door Hogeschool van Amsterdam

Non-stop aan het werk tijdens Global Game Jam

Games bouwen van vrijdag 26 tot en met zondag 28 januari 2018

Non-stop een heel weekend lang aan een zelfontworpen game werken. Dat is wat studenten en medewerkers, onder anderen van de Hogeschool van Amsterdam (HvA), samen met mensen uit het bedrijfsleven tijdens de Global Game Jam gaan doen. Van vrijdag 26 tot en met zondag 28 januari 2018 staan verbroedering en plezier centraal tijdens dit grootste wereldwijde en simultane game-event op scholen en instanties.

Voor de tiende keer buigen gameliefhebbers zich in teamverband over het ontwerp van een nieuw spel. Op honderden plekken in de wereld gaan de deelnemers aan de slag met dezelfde briefing. Vervolgens zie je in bijvoorbeeld Indonesië de eerste games verschijnen, terwijl in Nederland nog hard aan nieuwe spellen gewerkt wordt. In Amsterdam bouwen de teams in totaal dertig nieuwe games in 48 uur tijd.

Creatieve marathon

De HvA host de creatieve marathon in onze hoofdstad nu voor de zevende keer. De 150 deelnemers op de Amstelcampus hebben allerlei verschillende achtergronden: je hoeft geen techneut te zijn om mee te kunnen doen. Juist de mix van kennis en vaardigheden, van vormgeving tot programmeren, zorgt voor een aantrekkelijk product. Naast (oud-)studenten van de HvA doen ook studenten van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en het Mediacollege Amsterdam mee.

Gerenommeerde juryvoorzitter

Niemand minder dan Jan-Bart van Beek, Art and Animation Director bij Guerrilla Games, is deze editie aangetrokken als juryvoorzitter. Ervaren game developers zullen samen met deze bedenker van de wereldwijde Playstation 4-hit Horizon Zero Dawn, de grootste game ooit in Nederland gemaakt, de spellen beoordelen en de prijzen uitreiken.