Geplaatst door NordVPN

NordVPN verifieert zijn no-logs-beleid voor de derde keer

Cybersecuritybedrijf NordVPN heeft zijn no-logs-beleid voor de derde keer laten verifiëren. Een auditteam van experts voerde een grondige analyse uit gericht op de procedures en configuraties van NordVPN’s servertypen: standard VPN, obfuscated, Double VPN, Onion Over VPN en de P2P-servers, evenals een inspectie van de serverconfiguraties en centrale infrastructuur. Ze stelden vast dat NordVPN zijn gebruikers een VPN-dienst biedt die voldoet aan het no-logs-beleid.

De assurance-opdracht werd uitgevoerd door Deloitte, een toonaangevend Big Four accountantskantoor, dat de diensten van NordVPN als onafhankelijke partij onderzocht en zijn no-logs claim testte. NordVPN’s eerste onafhankelijke no-log audit werd afgerond in 2018, gevolgd door een tweede beoordeling in 2020, waaruit blijkt dat het bedrijf zich voortdurend inzet voor privacy.

“We zijn er trots op dat ons beleid voor de derde keer is geverifieerd, omdat dit onze voortdurende inspanningen om onze gebruikers transparantie te garanderen toont. We zijn blij met de conclusie van Deloitte, omdat deze bewijst dat wanneer we privacy zeggen, we het ook echt menen”, aldus Vykintas Maknickas, productstrateeg bij NordVPN.

Dit zijn enkele van de belangrijkste conclusies van de audit:

• Een grondige evaluatie. Het evaluatieproces omvatte interviews met NordVPN-medewerkers en inspecties van de serverconfiguratie, technische logboeken en andere servers in onze infrastructuur. De tests hadden betrekking op onze obfuscated, Double VPN, standard VPN, Onion Over VPN en P2P-servers.
  • Een point-in-time beoordeling. De experts kunnen alleen rapporteren over wat ze zagen toen ze toegang kregen tot onze diensten. De assurance-opdracht werd uitgevoerd van 21 november tot 10 december 2022.
  • De resultaten. Gedurende deze periode zagen de experts geen tekenen dat we onze no-logs belofte schonden. Net als de laatste assurance-opdracht (en die daarvoor) onderstrepen deze resultaten NordVPN’s niet-aflatende inzet voor de privacy van zijn gebruikers.

We willen onze gebruikers ervan verzekeren dat we transparant zijn

Door een betrouwbare en onafhankelijke Big Four firma in te schakelen, probeert het bedrijf zijn gebruikers te verzekeren dat NordVPN altijd een robuust no-logs-beleid zal handhaven.

“Onze gebruikers moeten weten dat ze ons kunnen vertrouwen. Wanneer mensen een VPN-dienst gebruiken, moeten ze weten dat deze hun gegevens niet in de gaten houdt. Ze moeten vertrouwen hebben in de veiligheid en effectiviteit van de functies en infrastructuur van de dienst. Dat is waar ons auditproces om draait”, zegt Vykintas Maknickas.

Het volledige no-logs assurance-rapport is beschikbaar op onze website.

OVER NORDVPN

NordVPN is ’s werelds meest geavanceerde VPN-dienstverlener, die wereldwijd door miljoenen internetgebruikers wordt gebruikt. NordVPN biedt dubbele VPN-versleuteling, Onion Over VPN en gegarandeerde privacy omdat het bedrijf je gegevens niet verzamelt. Eén van de belangrijkste kenmerken van het product is Threat Protection, een functie die kwaadaardige websites, malware, trackers en advertenties blokkeert. NordVPN is zeer gebruiksvriendelijk, biedt één van de beste prijzen op de markt en heeft meer dan 5.000 servers in 60 landen wereldwijd. Voor meer informatie: http://nordvpn.com/nl/