Industry Wire

Geplaatst door Nothern Light

NorthernLight ontwikkelt KPN Digital Dutch Xperience

Amsterdam, 22 november 2018 – Inmiddels heeft een groot aantal zakelijke klanten van KPN sinds de opening dit jaar al een unieke ervaring opgedaan in de door NorthernLight ontworpen ‘KPN Digital Dutch Xperience’ (KPN DDX). Digitalisering biedt veel kansen. Maar hoe help je bedrijven de vruchten ervan te plukken? En hoe zorg je dat ook medewerkers mee willen met de stappen die worden gezet? Dat was de uitdaging bij het ontwerpen van KPN DDX. Hier inspireert en daagt KPN zijn klanten uit om de volgende stap te zetten op weg naar digitale transformatie. Niet alleen inspireert KPN zijn klanten op hun reis, maar het leidt ook tot haalbare, tastbare oplossingen.

De KPN DDX daagt klanten uit om een gedeelde visie te ontwikkelen over digitale transformatie. In elke sessie vormt de door de klant zelf geformuleerde klantvraag het uitgangspunt van een Xperience. KPN DDX draait om inspiratie, ontdekking en ideevorming en bestaat uit de onderdelen: Meet, Explore, Create. Met behulp van toekomstscenario’s, serious games en creatieve brainstormsessies wordt de klant gemotiveerd en uitgedaagd om vervolgstappen te zetten op de weg van digitale transformatie. Elke sessie in de KPN DDX leidt tot concrete handvatten of oplossingen.

Hoogwaardige visies, roadmaps en nieuwe concepten
“De KPN Digital Dutch Xperience is niet alleen educatief en inspirerend”, licht Steven Schaeken, directeur van NorthernLight, toe. “Het helpt klanten van KPN hun capaciteiten te begrijpen en een duidelijk, gedeeld doel voor de digitalisering van hun organisatie te creëren. Klanten gaan naar huis met concrete handvatten waarmee ze verder kunnen – dit maakt de KPN Digital Dutch Xperience uniek. De Xperience maakt de ondernemingsstrategie van KPN als business partner tastbaar en creëert hiermee waarde voor zijn klanten ter plaatse.”

KPN DDX is ontwikkeld in nauwe samenwerking met MindCraft en productiebedrijven Verel (interieur), Wirtz Film (AV) en Yipp (multimedia).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht