OCHER verzorgt rebranding En Serio

Amsterdam, 25 januari 2018 – PR-bureau En Serio is het jaar fris begonnen met een nieuwe huisstijl. De Amsterdamse branddesign studio OCHER ontwikkelde de nieuwe visuele identiteit. OCHER zorgt voor een consistente doorvertaling van de huisstijl naar alle huidige en toekomstige marketingmiddelen van het technologie PR-bureau.
Consistentie was ver te zoeken
In september vorig jaar bestond En Serio 8 jaar. “Tijd om goed te kijken waar we staan, hoe we de toekomst zien en met welk type klant we het beste samenwerken,” vertelt Eric Dragt, directeur en oprichter bij En Serio. Wat betreft de oude huisstijl zegt Dragt het volgende. ‘Die heeft jarenlang goed dienstgedaan, maar paste niet meer bij En Serio anno 2018. Ook werkten we met verschillende creatieve partijen voor een of enkele middelen en was consistentie ver te zoeken. Vandaar dat we op zoek gingen naar een creatief bureau dat zowel de branding als de uitwerking van de materialen.
Gebruiksvriendelijke uitwerking van marketingmiddelen
OCHER heeft de nieuwe huisstijl door vertaald naar verschillende marketingmiddelen inclusief de website, visitekaartjes, email-handtekeningen, briefpapier en presentatietemplates. Om ervoor te zorgen dat de branding door alle En Serio medewerkers consistent kan worden gebruikt, heeft OCHER de middelen op een gebruiksvriendelijke manier ontworpen. Ook heeft de Amsterdamse design studio de nodige instructies en richtlijnen opgesteld om de consistentie te waarborgen, zodat toeleveranciers, zoals drukkers en fotografen, volledig in lijn met de En Serio huisstijl kunnen werken.
“We zijn heel blij met de nieuwe huisstijl. Dat laat zien dat OCHER zich goed kan inleven in de leefwereld van bedrijven. Minstens zo waardevol waren de werksessies met Carlotte van OCHER. Door de juiste vragen te stellen, werden wij gedwongen om na te denken over waar we voor staan, hoe we werken en waarom klanten eigenlijk voor ons kiezen. Het resultaat is een authentieke, frisse uitstraling die past bij onze positionering, ambities en kernwaarden die we samen met OCHER hebben aangescherpt,” besluit Eric Dragt, oprichter en directeur bij En Serio.
“Het is altijd een interessante uitdaging om een ontastbaar product vorm te geven, zonder clichés en op een manier dat zowel En Serio als haar klanten zich daardoor aangesproken voelen,” vertelt Carlotte Mos, eigenaar en art director van OCHER. “Alle elementen van de huisstijl sluiten nu op elkaar aan en vormen een complete huisstijl die flexibel genoeg is om consistent door te kunnen vertalen naar alle denkbare middelen. Het resultaat is een professionele, speelse en minimalistische vormgeving die past bij wat het bureau doet en hoe ze het doen. En tegelijkertijd sluit het ook goed aan bij de positionering en ambitie van En Serio.”
Over En Serio
En Serio is een PR- en communicatiebureau uit Amsterdam. Opgericht in 2009 en met een passie voor technologie zet het team van communicatieprofessionals zich iedere dag in om klanten te ondersteunen bij het bedenken en uitvoeren van effectieve en creatieve PR- en communicatiestrategieën. Kijk voor meer informatie op www.enserio.nl of volg ons op Twitter @EnSerioPR.
Over OCHER
OCHER is een merkstrategie en branddesign studio gevestigd in Amsterdam, gespecialiseerd in het creëren van merken en huisstijlen voor creatieve ondernemers. En dat doen we door een combinatie van strategie, marketing en design en met een voorliefde voor minimalistische vormgeving & storytelling. Kijk voor meer informatie op www.ocher.nl of volg ons op Instagram @studioocher.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.