Geplaatst door GX Software

Online marketeers krijgen volledige controle over apps

Apps worden steeds populairder. Bedrijven willen daar hun voordeel mee doen. Om meer app-gebruikers aan te trekken, zoeken ze naar manieren om hun apps aan te laten sluiten op de wensen van hun klanten. Om hen daarbij te helpen, heeft GX Software zijn online-engagementsoftware BlueConic uitgebreid. Dat stelt de gebruikers ervan in staat om het app-gedrag van hun klanten te meten, de app vervolgens voor iedere klant te personaliseren en de app-ervaring van een klant te synchroniseren met zijn web-ervaring.

Apps analyseren
Met BlueConic kunnen gebruikers (doorgaans online marketeers) het app-gedrag van hun klanten analyseren. Dat kan op groepsniveau – denk aan algemene variabelen als geslacht en leeftijd – maar dat kan nu voor het eerst ook op individueel niveau. Per bezoeker kunnen marketeers bijvoorbeeld vaststellen of het een nieuwe of terugkerende klant is en hoe vaak hij de app heeft gebruikt. Deze inzichten spelen een essentiële rol bij het personaliseren van apps.

Apps personaliseren
Omdat iedere app-gebruiker zijn eigen wensen heeft, is het zeer waardevol dat apps kunnen worden gepersonaliseerd. Online marketeers kunnen bijvoorbeeld inspelen op de relevantie voor de klant door bepaalde functies binnen de app wel of niet te laten zien. Ook kunnen ze de informatie in de app afstemmen op de ervaring die iemand heeft met het gebruiken van de app. Doordat de app op maat wordt aangeboden en relevant is, zullen mensen deze langer blijven gebruiken.

Individuele voorkeuren synchroniseren voor app en website
Uniek is dat online marketeers de app-inzichten ook kunnen gebruiken voor hun website. Ze kunnen bijvoorbeeld op de website een niet-gebruiker aansporen de app te downloaden of een ervaren app-gebruiker vragen de app te beoordelen. Door de individuele gebruikersinzichten van de app en de website te synchroniseren, maken BlueConic-gebruikers de app- en web-ervaring van hun klanten consistent. Daardoor blijven beide kanalen bij klanten in trek.

Beschikbaarheid
Na web, mobile web en e-mail heeft GX Software met apps een nieuw kanaal aan BlueConic toegevoegd. Deze uitbereiding is per direct beschikbaar voor zowel iOS als Android. Meld je voor meer informatie aan voor de gratis online kennisdelingsessie ‘Apps en de customer journey’ op donderdag 5 september.

Site: