Industry Wire

Geplaatst door Online Marketing Group

Online Marketing Group verstuurt 5 miljoen e-mails bij AMBER Alert

Online Marketing Group (OMG) gaat real-time AMBER Alerts doorgeven aan zijn permissie-gebaseerde e-mail database van meer dan 5 miljoen ontvangers. AMBER Alert is het landelijke waarschuwingssysteem bij urgente kindervermissingen en –ontvoeringen van de Nederlandse politie.

6,2 miljoen mensen

AMBER Alert, de grootste alerteringsdienst van Nederland, telt inmiddels meer dan 1,2 miljoen deelnemers en deelnemende organisaties, waaronder o.a. de NS, Connexxion, Mediq, DHL en nu dus OMG. Tevens wordt een AMBER Alert volautomatisch doorgegeven door het ANP, en wordt een AMBER Alert automatisch vertoond op de Nederlandse televisie (RTL, SBS, NOS), op snelwegborden, duizenden reclameschermen in o.a. supermarkten, bioscopen, sportcentra, winkelcentra, enz.

“Met de 5 miljoen mensen die door OMG worden geïnformeerd zijn dat 6,2 miljoen mensen die direct de foto van een ontvoerd kind onder ogen krijgen. Plus nog al die mensen die de foto ergens anders zien, bijvoorbeeld op het scherm in hun supermarkt of in de bus, op een nieuwssite, of gewoon thuis op de televisie. Dat is natuurlijk geweldig nieuws,” aldus Frank Hoen, oprichter van AMBER Alert Nederland. “Wat voor ons wel belangrijk was, is dat dit alleen mailadressen zijn van mensen die Online Marketing Group expliciet toestemming hebben gegeven voor gebruik van hun mailadres, zogenaamde opt-in adressen.”

Permissie-gebaseerd

OMG gaat nu bij een AMBER Alert direct een e-mail sturen naar ruim 5 miljoen mensen die zich hebben ingeschreven bij de grootste uitgevers van Nederland, waaronder Sanoma Media, SBS Broadcasting en Businesscompleet. Zodra de politie een AMBER Alert uitstuurt wordt deze direct door OMG doorgestuurd naar zijn permissie-gebaseerde database. Als de politie een AMBER Alert uitstuurt, kan OMG deze binnen een uur doorsturen aan de mensen in haar database. Dit kan, indien nodig, ook alleen in een bepaalde regio.

Edwin Basten, Algemeen Directeur van Online Marketing Group zegt: “Wij beschouwen het direct uitsturen van AMBER Alerts als het nemen van onze sociale verantwoordelijkheid. Zo zien onze partners, de uitgevers van Nederland, dit ook. Doordat we de grootste database met e-mailadressen in Nederland in zetten kunnen we in één klap 5 miljoen mensen laten weten dat er een kind wordt vermist of ontvoerd is, en dat de politie een AMBER Alert heeft uitgestuurd. Dat gebeurt maar enkele keren per jaar, maar in die gevallen telt echt iedere minuut.”

Pixylon-technologie

Het versturen van de vijf miljoen e-mails gebeurt met behulp van een door Tripolis Solutions ontwikkelde technologie, genaamd Pixylon. Op deze manier wordt actuele informatie over de vermissing van een kind real-time toegevoegd aan de e-mail en blijft deze altijd actueel. Ook als het kind inmiddels gevonden is, is dit direct te zien.

“We zijn blij dat wij samen met OMG zoveel mensen kunnen waarschuwen bij de vermissing van een kind. In dit soort situaties is het van groot belang dat ontvangers van de e-mail juist geïnformeerd worden, ook als ze de mail pas zien als een kind al gevonden is. De real-time technologie in de e-mail maakt dat mogelijk,” voegt Joost Nienhuis, CEO van Tripolis Solutions daaraan toe.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht