Online Pro sluit aan op Aplaza

Online Pro, het softwaresysteem voor het intermediair van Online Groep, sluit aan op Aplaza. Intermediairs die gebruik maken van Online Pro E-data kunnen dankzij Aplaza hierdoor vanaf begin 2015 offertes, aanvragen en mutaties geautomatiseerd binnenhalen vanaf het Meetingpointplatform en vanaf extranetten van bij Aplaza aangesloten verzekeraars in Online Pro. Ook het doorsturen van klantgegevens vanuit Online Pro naar Meetingpoint en extranetten gaat tot de mogelijkheden behoren. Hierdoor is een offerte, aanvraag of mutatie snel en foutloos te verwerken in Online Pro. Het ophalen van digitale documenten en berichten binnen Online Pro is nu al mogelijk.
Het platform van Aplaza koppelt het softwarepakket van het intermediair direct aan de extranetten en digitale postbussen van verzekeraars en serviceproviders. Door de eenmalige gegevensinvoer verbetert de kwaliteit van de administratie en besparen intermediairs tijd. Er werken ruim 400 intermediairs met het softwarepakket van Online Groep.
Jos Verbeek, algemeen directeur Online Groep, is blij met de samenwerking. “Aplaza is een branchebreed initiatief geworden, dat veel voordeel op gaat leveren voor onze Online Pro gebruikers.”
Marco Hendrickx, directeur Aplaza: “Door deze samenwerking kunnen intermediairs die gebruik maken van Online Pro de voordelen van Aplaza volledig benutten. Dit betekent voor het intermediair minder administratieve handelingen en daarmee kostenbesparing en meer tijd voor de klant. Samen met Online Groep gaan we het met Online Pro werkend intermediair beter ondersteunen. Ik kijk hier naar uit.”
Over Online Groep
Naast de ontwikkeling van het assurantiepakket Online Pro, is Online Groep ook actief als Internetprovider. Online maakt contact met servers van ABZ, verzekeringsmaatschappijen en nu ook met Aplaza. De gegevens worden naadloos in Online Pro verwerkt en kunnen beschikbaar gesteld worden aan het cliëntenportaal van het intermediair.
Over Aplaza
Aplaza is een open platform voor ketenintegratie in de financiële dienstverlening. Verzekeraars, serviceproviders en intermediairs gebruiken het platform voor het sluiten van transacties en de distributie van documenten en berichten. Intermediairs realiseren gemiddeld 10 minuten tijdwinst per transactie en 5 minuten tijdwinst per document. Zowel het aanbod als het aantal actief met Aplaza werkende intermediairs groeit snel. De volgende 16 aanbieders zijn aangesloten op Aplaza: Aegon, a.s.r., ARAG, Avéro Achmea, De Goudse, De Zeeuwse, Delta Lloyd, Erasmus Leven, Europeesche Verzekeringen, Interpolis, Legal & General, London Verzekeringen, Nationale-Nederlanden, Nh1816 Verzekeringen, Reaal Verzekeringen en Voogd & Voogd.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.