Industry Wire

Geplaatst door Van Diemen PR

Oogvoororen.nl zet free publicity in bij verdere disruptie hoorzorgmarkt

Oogvoororen.nl zet free publicity in bij verdere disruptie hoorzorgmarkt

Tilburg, 18-12’18 – Oogvoororen.nl zet free publicity in bij verdere disruptie hoorzorgmarkt. Hiervoor is samenwerking gezocht met PR-bureau Van Diemen PR. In vijf jaar tijd heeft Oogvoororen.nl aanzienlijke marktpositie weten te bemachtigen middels de volledige focus op klantbelang. Daarbij heeft zij middels de inzet van slimme IT-oplossingen de rol van audicien zeer efficiënt gemaakt en deels gedigitaliseerd, bijvoorbeeld middels e-Audicien. Van Diemen PR boekt zeer goede resultaten met het genereren van free publicity op grond van (data-driven) content.

Waardevolle informatie binnen de hoorzorgmarkt
In vijf jaar tijd heeft Oogvoororen.nl een grote marktpositie weten te veroveren in Nederland en is de disruptor bezig met marktverovering in België. In 2019 gaan ze live bij de Zuiderburen. Herman Langstraat, Mede-eigenaar Oogvoororen.nl: “Wij hebben een platform neergezet waar onze bezoekers voorafgaand aan een eventuele bestelling in één oogopslag alle verschillen tussen en bijzonderheden van hoortoestellen kunnen zien. Niet alleen qua prijs, maar ook qua voorwaarden, de exacte vergoeding per zorgverzekeraar en eventuele aanvullende verzekeringen. Dit gaat veel verder dan bij concurrenten: daar krijg je aanvullende informatie vaak pas na het binnenstappen in een winkel. Wij stellen mensen dus in staat om op grond van transparantie en objectieve informatie vooraf een keuze kunnen maken die voor hen het beste is. Die keuzevrijheid bieden we niet alleen qua hoortoestel, maar ook qua service. Want of je nou naar één van de winkels komt, service aan huis kiest of het hoorapparaat op afstand laat instellen (e-Audicien), je kiest iets wat bij jóú past.”

Casper van Diemen, eigenaar van Van Diemen PR: “Oogvoororen.nl is een interessante disruptieve speler binnen de hoorzorgmarkt: het heeft middels IT en slimme inzet van audiciens en andere partners marktpositie weten te veroveren in een zeer concurrerende markt. Een markt waar de ‘oude dinosaurussen’ bijzondere strategieën erop nahouden om klanten te werven. Dat spel van marktbewerking in dit soort markten en het bijbehorende gevecht om breinpositie, is een heel dynamische. Het is voer voor interessante verhalen en goede publiciteit. Wij zijn ontzettend trots dat wij middels free publicity mogen meebouwen aan het succes van Oogvoororen.nl.”

Over Oogvoororen.nl
Oogvoororen.nl is in 2013 opgezet en wilde meer transparantie te brengen in de ondoorzichtige hoorzorgmarkt. Sindsdien kunnen hoortoestellen op hun website met elkaar worden vergeleken aan de hand van kenmerken en specificaties.
De klant kan bij Oogvoororen.nl ook zelf kiezen waar de bijbehorende service (aanmeten, afstellen, periodiek bijstellen) plaatsvindt. In een hoorcentrum, thuis of op afstand.

Over Van Diemen PR
Van Diemen PR is een familiebedrijf met ruim 30 jaar ervaring op de teller als PR-bureau. Zij laat organisaties opvallen bij hun doelgroep en dragen hieraan bij met kennis, discipline, structuur, actie en een sterk netwerk. Dat doet ze middels drie merken: PR-abonnement, Communicatiemakelaars en VISIE.nl.

Zij werkt onder andere voor grote namen als AutoTrack.nl, Vliegtickets.nl, Dé VakantieDiscounter en Novotel.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht