Industry Wire

Geplaatst door Selligent Awards

Opel, Sligro en KPN uitgeroepen tot Nederlandse winnaars Selligent Awards

Hasselt, 3 oktober 2018 – Selligent Marketing Cloud heeft officieel de winnaars van de jaarlijkse Selligent Awards voor de Benelux bekendgemaakt. In Nederland vielen Opel, Sligro en KPN in de prijzen voor hun succesvolle en creatieve toepassingen van het marketingplatform als onderdeel van hun marketingactiviteiten.

De winnaars werden geselecteerd uit inzendingen van klanten van Selligent Marketing Cloud en werden gekozen door een onafhankelijk panel van juryleden op basis van de beste strategie, innovatie, uitvoering en de bijbehorende prestaties van de campagne. Er werden prijzen uitgereikt in de categorieën Marketing Innovation, Omnichannel Excellence en Consumer First Marketing.

Opel ging ervandoor met de award in de categorie Marketing Innovation. Samen met het bureau E-matters richtten zij een dynamische lifecycle campagne in om leads te genereren en de aankoop van een auto te stimuleren. Het succesvolle programma resulteerde in een toename van 500 procent in click-through rate (CTR), een toename van 473 procent in geïdentificeerde profielen en een toename van 16 procent van Opel-verkopen in Nederland. Daarnaast is van 20 procent van alle actieve opt-ins een interessemodel en geschatte aankoopdatum bekend, waarbij Selligent voortdurend gedragsgegevens van de website en e-mails bijwerkt om customer journeys te optimaliseren.

Sligro en KPN deelden de prijs in de categorie Omnichannel Excellence.
Sligro zette samen met bureau DHVVP Selligent Marketing Cloud in voor het automatiseren van eventregistraties, communicatie en backoffice event management, mobiele integratie, registratie en scannen van QR-codes, badgeprinten en facturatie. Ze verkochten via geautomatiseerde communicatie 500 trainingsevenementen en de workload in de backoffice daalde met maar liefst 80 procent.

KPN wilde zijn trouwe klanten belonen door ze middels een eindejaarscampagne gratis films en boeken aan te bieden. Het multichannelprogramma via e-mail, sms, direct mail, in-store signage, televisie en de KPN website boekte indrukwekkende resultaten. Zo waren er 79 procent meer gratis filmweergaves en 132 procent meer conversie op downloads van e-boeken ten opzichte van het jaar ervoor.

Het Belgische vacature.com won de award in de categorie Consumer First Marketing.
Samen met bureau Rise + Shine ontwikkelde vacature.com een website die een datagestuurde ervaring biedt die volledig gericht is op de behoeften van de latente/huidige werkzoekende. Dit uit zich in een geïntegreerde cross-channelaanpak via het web, social en e-mail. De ervaring van de gebruiker past zich aan op basis van het antwoord op één eenvoudige vraag. Dit programma resulteerde in 52 procent meer views en 55 procent click-throughs in owned media.

De Selligent Awards zijn bedoeld om marketingprogramma’s te erkennen die op een creatieve manier gebruik maken van Selligent Marketing Cloud. De groep winnaars werd gepresenteerd tijdens Selligent’s Reconnect18 evenement in de Efteling. In het Sofitel St. James Hotel in Londen werden diezelfde week de UK winnaars bekend gemaakt.

De onafhankelijke jury van de Selligent Marketing Awards bestaat uit gerenommeerde marketing- en bedrijfsinnovatoren uit heel Europa, met onder andere de Nederlandse e-mail marketing specialist Jordie van Rijn (consultant en e-mail expert uit Nederland).

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht