OpenText leider in Gartner’s Magic Quadrant voor Customer Communications Management
Hoofddorp, 20 januari 2016 – OpenText is door Gartner gepositioneerd als leider in Gartner’s Magic Quadrant voor Customer Communications Management software (CCM). Gartner publiceerde het rapport op 21 december 2015 en evalueerde in totaal 16 CCM-leveranciers. Volgens Gartner was de CCM-markt in 2014 goed voor 800 miljoen dollar omzet en er wordt verwacht dat dit met 9,8 procent zal groeien van 2015 tot 2020.
Gartner stelt in het rapport onder andere dat de CCM-markt is geëvolueerd van een markt waarin gefocust werd op het genereren van documenten en output management-technologieën, naar een markt waarin de software zich richt op de ontwikkeling en verspreiding van externe communicatie. Het rapport laat verder zien dat kostenoptimalisatie één van de voornaamste overwegingen is voor de inzet van CCM: meer dan 70 procent van de ondervraagden geeft aan dat het verlagen van de kosten die gepaard gaan met drukken en verzending, de belangrijkste reden is voor de implementatie van CCM. Deze overweging toont volgens Gartner aan dat er een duidelijke verschuiving gaande is van print naar digitale communicatie. Organisaties zijn daarnaast op zoek naar hoe zij hun communicatie met klanten kunnen verbeteren en relevanter kunnen maken. Steeds vaker voegen CCM-leveranciers daarom rich media-mogelijkheden, zoals video en analytics, toe aan hun platformen.
Garner omschrijft leiders in het Magic Quadrant als volgt: “Leiders in de Magic Quadrant van Gartner lopen voorop in de transformatie van de CCM-markt. Zij scoren het hoogst op variabelen als ‘mogelijkheid tot uitvoering’ en ‘volledigheid van visie’. Leiders zijn goedlopende organisaties en zijn voorbereid op de toekomst. Ook hebben ze sterke channel-partners en ze zijn vertegenwoordigd in meerdere regio’s. Daarnaast zijn de financiële prestaties consistent, bieden ze brede platformondersteuning en een goede klantenservice. Bovendien domineren leiders in één of meer technologieën of verticale markten. Tot slot zijn ze zich bewust van het ecosysteem waarbinnen hun aanbod moet passen.”
“De erkenning van Gartner als leider in het CCM-rapport onderstreept onze missie om de beste leverancier voor onze klanten te zijn. Door middel van ontwikkeling, acquisitie en investeringen, breiden we ons CCM-portfolio continu uit en blijven we aan de veranderende eisen van de markt voldoen”, zegt Ingrid Bosman, Sales Director Benelux bij OpenText. “In een wereld die steeds digitaler wordt, hebben bedrijven oplossingen nodig die de omnichannel-ervaring ondersteunen. Alleen dan zullen bedrijven overleven in het digitale tijdperk. De oplossingen van OpenText stellen organisaties in staat de complexiteit en snelheid van de digitalisatie het hoofd te bieden en zijn in lijn met de behoeften van de industrie.”
De Customer Communications Management-oplossingen van OpenText vereenvoudigen en automatiseren documentgerelateerde bedrijfsprocessen, zodat zakelijke prestaties en efficiëntie kunnen worden verbeterd. Zowel business-to-business- als business-to-consumer-organisaties kunnen met deze oplossing content, zoals marketingboodschappen en -campagnes, creëren, produceren en distribueren naar klanten.
Klik hier om het gehele Gartner-rapport te downloaden.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.