Geplaatst door OPPO

OPPO maakt VOOC Flash-laadtechnologie via licenties wereldwijd beschikbaar

Rotterdam, 6 december 2018 – OPPO, één van de toonaangevende merken op de wereldwijde smartphonemarkt, heeft tijdens zijn ‘SuperVOOC Flash Charge Open Day’ in Shanghai, China aangekondigd dat het gebruik van VOOC Flash-laadtechnologie (waaronder de SuperVOOC Flash-laadtechnologie) via een licentiesysteem van partners wereldwijd breed beschikbaar wordt gemaakt. Wereldwijd zijn er meer dan 100 miljoen mobiele apparaten van OPPO die beschikken over de VOOC-laadtechnologie en nu heeft OPPO octrooilicentie-overeenkomsten getekend met zes producenten van chips en eindapparatuur. Door zijn beschermde technologieën te licentiëren, wil OPPO de ontwikkeling van de Flash-laadtechnologie een boost geven en met partners een ecosysteem voor de VOOC Flash Charge opzetten om betere oplaadmogelijkheden te creëren voor gebruikers wereldwijd.

In de globale strategie van OPPO staat innovatie centraal

Yiren Shen, Global Vice President en China President bij OPPO, kondigde het besluit tot licentiëring officieel aan

“Sinds de lancering van VOOC Flash Charge in 2014 is OPPO door blijven gaan met het onderzoeken, ontwikkelen, en breken van grenzen voor Flash-oplaadmogelijkheden,” zegt Yiren Shen, Global Vice President en China President bij OPPO. “De VOOC Flash-laadtechnologie heeft ondertussen ook een belangrijke mijlpaal bereikt; we voorzien nu meer dan 100 miljoen smartphones over de hele wereld van energie. Als leider op het gebied van Flash-laadtechnologie zetten we ons in voor het uitbreiden van de voordelen van de VOOC Flash Charge richting de gehele industrie. We willen graag onze eerste partners bedanken voor hun steun. We kijken uit naar onze samenwerking om het ecosysteem voor de VOOC Flash-laadtechnologie uit te breiden, zodat meer mensen gebruik kunnen maken van de voordelen van VOOC Flash Charge.”

Aan de hand van OPPO’s toewijding aan R&D heeft het merk een robuuste technologische basis gelegd met de VOOC Flash-laadtechnologie. Deze heeft wereldwijd meer dan duizend octrooi-aanvragen en naast het optimaliseren van bestaande onderdelen, blijft OPPO ook zijn laadtechnologie continu verbeteren. OPPO’s SuperVOOC Flash-laadtechnologie, voor het eerst aangekondigd op het Mobile World Congress in 2016, is jaar op jaar verbeterd en steeds krachtiger geworden.

In 2018 werden er twee apparaten van OPPO van energie voorzien door de SuperVOOC Flash-laadtechnologie; OPPO’s huidige vlaggenschip, de Find X, en de vorige maand aangekondigde RX17 PRO. Met een oplaadsnelheid van 50W kunnen beide apparaten in respectievelijk 35 (Find X) en 40 minuten (RX17 Pro) volledig worden opgeladen.

SuperVOOC betekent een enorme innovatie op zowel software- als hardwaregebied. Het is het eerste Flash-oplaadsysteem in de sector met een efficiënt oplaad- en ontladingssysteem. De oplaadsnelheid is enorm groot dankzij de bi-cell-accu, de cellen met 3C-specificatie en het VFC-algoritme.

Even snel als veilig in termen van oplaadprestaties

Daarnaast beschikt SuperVOOC over een intelligent beveiligingssysteem met vijf cores, waaronder op maat gemaakte apparatuur en smart chips van militaire kwaliteit. Gebruikers beschikken hiermee over een veilige, snelle en betrouwbare oplaadtechnologie voor hun telefoons.

Veiligheidscertificaat van TÜV Rheinland

De VOOC Flash Charge is ook gecertificeerd door internationale veiligheidsautoriteiten. Naast de SuperVOOC-versie van Find X heeft ook de RX17 Pro van OPPO, uitgerust met SuperVOOC Flash Charge, een strenge veiligheidsbeoordeling doorstaan van de gerenommeerde Duitse veiligheidsautoriteit TÜV Rheinland. De beoordeling bestond uit ruim duizend tests, wat verreweg voldoende is voor de vereisten in de sector, en zeshonderd onafhankelijke snellaad-/ontladingstests voor de levensduur van de accu en tienduizend hot-plugtests met oplaadterminals. Deze resultaten bevestigen met meer dan dertig tests op systeemniveau de betrouwbaarheid van de mobiele Flash-laadtechnologie. Gesteund door wereldwijde certificering en uitgebreide en strategische partnerships op het gebied van intellectueel eigendom, brengt OPPO consumenten een veiligere en gemakkelijkere manier van opladen.

Om te voldoen aan de wensen van klanten, brengt OPPO de VOOC Flash-laadtechnologie op een eerlijke en redelijke basis in licentie uit aan partners. Momenteel heeft OPPO zes partners toestemming gegeven om chips en accessoires voor de VOOC Flash-laadtechnologie te ontwikkelen, produceren en verkopen. In de toekomst breidt OPPO deze licentie geleidelijk uit, zodat er meer innovatieve producten kunnen worden ontwikkeld en beter kan worden voldaan aan de wensen van de klant.

*Als wereldwijd bekende, onafhankelijke, eerlijke en professionele organisatie is het de taak van TÜV Rheinland om productveiligheid te garanderen via rigoureuze tests en sessies. TÜV Rheinland is opgericht in 1872 en biedt al 146 jaar veiligheidstests om te voldoen aan de verwachtingen van de klant inzake productveiligheid.