Industry Wire

Geplaatst door Optivo

optivo introduceert ‘Send Time Optimisation’

Berlijn, 23 augustus 2016 – optivo voegt een nieuwe feature toe aan het e-mail- en omnichannel-marketingplatform optivo® broadmail. Met de introductie van “Send Time Optimisation” wordt het voor bedrijven mogelijk om per individuele klant de juiste verzendtijd van een e-mail of nieuwsbrief te bepalen. Deze nieuwe functie van optivo® broadmail is onderdeel van de Smart Campaigns module en zorgt ervoor dat bedrijven hun e-mail marketing nog verder kunnen personaliseren.

Elke consument is uniek en moet daarom ook een individuele behandeling krijgen. Het is dan ook verstandig om rekening te houden met het exacte verzendtijdstip van een e-mail. Open- en klikcijfers kunnen namelijk sterk variëren, afhankelijk van de dag en tijd waarop de verzending plaatsvindt. Terwijl sommige gebruikers hun e-mails direct checken wanneer ze ’s ochtends wakker worden, geven anderen de voorkeur om dit te doen tijdens de middagpauze of zelfs vlak voor het naar bed gaan in de avond. Door gegevens als de exacte tijd van kliks en opens te registreren en te verzamelen vanuit meerdere verzendlijsten, krijg je toegang tot informatie die je meer vertelt over de ideale tijd van verzending van e-mails per segment of persoon.

Send Time Optimisation berekent de meest geschikte verzendtijd door verschillende factoren, waaronder de kliks, conversies en het openen van vorige e-mails per individuele klant te bepalen. Zo kunnen e-mails naar de abonnees worden verzonden op het perfecte moment, zelfs als de distributielijst zeer groot is.

Deze nieuwe tool van optivo wordt gepresenteerd op dmexco in Keulen op 14 en 15 september (Stand E031-E039 / Hal 8). Rainer Brosch, Managing Director bij optivo: “Dit jaar presenteren we bij dmexco ons volledig spectrum aan diensten. We zijn continu bezig met het verbeteren van optivo® broadmail en laten verschillende nieuwe functies zien, waaronder Send Time Optimisation.

Het e-mail- en omnichannel-marketingplatform optivo® broadmail stelt bedrijven in staat om hun communicatie via e-mail op vergaande wijze te personaliseren. Dankzij de uitgebreide segmentatiemogelijkheden van het platform, door real-time data samen te voegen en te analyseren, kunnen ontvangers zeer persoonlijk benaderd worden. optivo® broadmail maakt het daarnaast mogelijk om volledig geautomatiseerde e-mail marketingcampagnes op te zetten, gebaseerd op de verschillende fases van de customer lifecycle. Naast e-mail ondersteunt het platform ook print, push, SMS en fax, social media en web.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht