Industry Wire

Oracle lanceert Oracle Innovation Management

Innovatie is een topprioriteit voor veel CEO’s die nieuwe producten beschouwen als de motor voor hun bedrijfsstrategie van groei en transformatie. Om deze aspiraties tot realiteit te maken is het nodig om productinnovatie te behandelen als een cruciaal bedrijfsproces. Het vereist oplossingen die dat proces ondersteunen, met verbindingen naar het totale portfoliomanagement en naar productontwikkeling en commercie. Oracle maakt dit mogelijk door de lancering van Oracle Innovation Management. Deze nieuwe oplossing helpt organisaties bij het vergroten van de omzet uit nieuwe producten en het creëren van concurrentievoordeel door het introduceren van een systematische benadering van het vastleggen, kiezen en uitvoeren van de juiste ideeën en productconcepten.

Nieuwsfeiten

  • Om organisaties te helpen bij het vergroten van het rendement op innovatie lanceert Oracle Oracle Innovation Management, een systematische benadering voor het vastleggen en kiezen van en investeren in de juiste ideeën, en het beheren van het totale productportfolio.
  • Oracle Innovation Management ondersteunt innovatie van onderaf, zodat alle betrokkenen participeren in het productontwikkelings- en definiëringsproces. Er is een gelijktijdige financiële impactanalyse mogelijk, evenals het bepalen van de strategische fit door portfolio-eigenaren in de periode tijdens en na de investeringsbeslissing.
  • Met Oracle Innovation Management is het mogelijk snellere en betere beslissingen te nemen door het creëren en evalueren van productconcepten voor wat betreft kosten, risico’s, klanteisen en ontwerpdoelen.
  • Daarnaast maakt Oracle Innovation Management het mogelijk om verschillende productontwikkelingsprojecten te definiëren en beheren in de context van het volledige productportfolio.
  • Om het productinnovatieproces te completeren, integreert Oracle Innovation Management met Oracle’s Agile Product Lifecycle Management. Dit helpt bij het stroomlijnen van het proces om concepten om te vormen naar gedetailleerde ontwerpen, ontwikkeling en de vrijgeving voor productie, waarbij er steeds volledig inzicht is de projectstatus.

Betere besluitvorming rond portfolio- en productinvesteringen

  • Oracle Innovation Management is een nieuwe toevoeging op de Oracle Product Value Chain-oplossingen. De nieuwe oplossing biedt een compleet beeld van de productinnovatie en stelt organisaties in staat om:
  • een innovatiepijplijn te ontwikkelen die gevuld is met een constante stroom van hoogwaardige ideeën die zijn om te vormen tot rendabele producten.
  • de impact van verschillende investeringsscenario’s te analyseren op zakelijke aspecten, zoals omzet, kosten, winst en beperkingen, om zo de beste kansen te identificeren.
  • eisen te ontwikkelen die ideeën vertalen naar concepten en producten, die voldoen aan vastgelegde succescriteria
  • productconcepten en alternatieve benaderingen te creëren die voldoen aan producteisen en deze te analyseren voor wat betreft supply chain-data en kosten.
  • de productiviteit te vergroten en de kosten van productontwikkeling te reduceren door een strategische focus op een kleiner aantal, betere producten die in lijn zijn met de groeidoelstellingen van het bedrijf.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht