Industry Wire

Oracle onderstreept belang van technologie bij transformatie dagelijks leven, zakendoen en economieën in EMEA-regio

Bedrijven moeten profiteren van momentum en werken aan EMEA-brede cultuur van technologisch excelleren, zegt Loïc le Guisquet

Op een persconferentie tijdens Oracle OpenWorld in San Francisco (VS) heeft Loïc le Guisquet, Executive Vice President Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA) bij Oracle, de EMEA-regio gekenschetst als een regio die het laatste jaar sterk in het teken heeft gestaan van innovatie en bedrijfstransformatie. Dat is te danken aan hernieuwde investeringen in technologie door organisaties van iedere grootte.

Le Guisquet zei dat de interesse in Europa in cloud-computing- en Big Data-applicaties, die draaien in geavanceerde datacenters, nog nooit zo groot is geweest. Ook de groei in Afrika is zeer interessant.

Nieuwsfeiten:

  • De Oracle-omzet in EMEA kwam in het fiscale jaar 2013 uit op 11,2 miljard dollar. Dat is dertig procent van de totale omzet van Oracle. De omzet in het eerste kwartaal van het boekjaar 2014 bedroeg 2,4 miljard dollar.
  • Oracle telt 23.349 medewerkers in EMEA. Zij werken vanuit 206 vestigingen in 63 landen.
  • In het fiscale jaar voerde Oracle omvangrijke projecten uit bij klanten in de EMEA-regio, waaronder Tesco, AIB, Saudi Public Transport en AkzoNobel.
  • De activiteiten van Oracle in Afrika groeien als nooit tevoren.
  • Oracle heeft inmiddels meer dan duizend partners in Afrika en lanceerde met succes de Oracle Partner Hub. Daardoor zijn partners in staat om applicaties die ontwikkeld zijn op Oracle-platforms, te testen.
  • Oracle werkt samen met meer dan vijftig onafhankelijke softwareleveranciers (ISV’s) in Afrika.
  • In de afgelopen twee jaar benoemde Oracle meer dan tweehonderd leidinggevenden die werken vanuit nieuwe vestigingen in Senegal, Mauritius en Ghana.

Le Guisquet zei dat bedrijven en technologieleveranciers nu moeten profiteren van het momentum, zodat de EMEA-regio voorop blijft lopen in innovatie. Dit houdt ook in het stimuleren van jonge mensen om te kiezen voor een carrière in technologie.

Le Guisquet: “Technologie heeft meer dan ooit het vermogen om het dagelijks leven, het zakendoen en de economie te transformeren. We zien in Afrika een hernieuwde ontwikkeling van de economie nu bedrijven technologie omarmen. Overal in de EMEA-regio behalen onze klanten geweldige resultaten. De technologie transformeert de klantervaring. Analytics biedt inzicht in eerder verborgen informatie vanuit big data. Cloud-computing helpt bedrijven om deze zaken sneller en completer uit te voeren. Om dit geweldige momentum vast te houden, moeten we nieuwe generaties inspireren om de mogelijkheden die technologie biedt, te omarmen. We moeten nu de ontwikkelaars en dataspecialisten van morgen vinden. Kennis en expertise op het gebied van informatietechnologie biedt enorme carrièremogelijkheden in alle sectoren. We moeten daar meer aandacht voor vragen.”

Oracle heeft enkele toezeggingen gedaan om het tekort aan vaardigheden in de regio te verkleinen:

  • Oracle is een belangrijke supporter van de Grand Coalition for Digital Jobs, een EU-initiatief om meer studenten enthousiast te maken voor een loopbaan in de technologie.
  • De not-for-profit Oracle Academy leidt leraren op en biedt IT-opleidingsprogramma’s aan 3.200 EMEA-opleidingsinstituten voor technologietraining. Zij bereiken bijna 800.000 studenten in 64 landen.
  • Oracle blijft werken aan groei en training van talent door zijn nieuwe Oracle Sales Academy

Klanten van Oracle in EMEA die hun bedrijf transformeren met innovaties van Oracle, zijn onder anderen:

Tesco

  • Het change-programma van Tesco zorgde voor een herstructurering van alle activiteiten op een enkelvoudige multi-channel architectuur. Dit stroomlijnt en verbetert de klantervaring bij deze retailer.
  • Social Relationship Management stelt Tesco in staat de klantervaring te optimaliseren, van klantinteresse-onderzoek tot aankoop en service.

Saudi Public Transport

  • Saudi Public Transport (SAPTCO) vereenvoudigde zijn systeembeheer om IT-medewerkers te verlossen van routinewerk en hen vrij te maken voor strategische initiatieven.
  • De Engineered Systems van Oracle waren de voor de hand liggende keus om de beschikbaarheid en betrouwbaarheid van de e-ticketing-, ERP-, CRM- en maatwerkapplicaties van SAPTCO te verhogen.
  • SAPTCO verbeterde zijn e-ticketing. Queries nemen nu nog vijf minuten in beslag in plaats van twee uren. Dat verhoogt de efficiency.

AkzoNobel

  • AkzoNobel verving zijn bestaande SAP-wervingsapplicatie door Oracle Talent Management Recruiting Cloud Service. Dit als onderdeel van een strategisch initiatief op het gebied van talentmanagement. Het nieuwe systeem is bedoeld om werving en behoud van talenten te helpen verbeteren.
  • AkzoNobel denkt dat het nieuwe systeem niet alleen voor meer automatisering zorgt, maar ook analysemogelijkheden biedt om beter in te spelen op de eisen en wensen van talenten en het evalueren van toptalent.

AIB

  • De volledige IT-stack bij AIB is gebaseerd op Oracle. Dit met het oog op meer integratie, consistentie en flexibiliteit.
  • Allied Irish Bank implementeerde Oracle Private Cloud om kosten te reduceren en de responsetijden voor klanten te verbeteren.
  • AIB reduceerde de gemiddelde tijd om nieuwe databases te lanceren van tien naar twee dagen. Dat maakt de organisatie flexibeler.
  • Anne Boden, COO bij AIB zegt: “Cloud-technologieën zijn ontwikkeld voor algemeen gebruik met de beste authenticatie-, beveiligings- en encryptietechnologieën. Het feit dat wij de cloud inzetten binnen onze firewalls geeft aan dat cloud zelfs zorgt voor nog meer veiligheid binnen onze omgeving.”

Meer referenties:

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht