Geplaatst door De Advocatenwijzer

Oud-Zuidas-advocaat lanceert Advocatenwijzer

Het nieuwe platform helpt particulieren en bedrijven de juiste advocaat te vinden. De drempel om een advocaat in te schakelen ligt nog altijd hoog. Door een gebrek aan duidelijke online informatie ontstaat er een mismatch tussen cliënt en advocaat. De Advocatenwijzer lost de mismatch op, maar gaat nog een stap verder. Het bedrijf wil de advocatuur toegankelijk en transparant maken. Kosten worden inzichtelijk en drempels verlaagd.

ʻHoe vind ik een goede advocaat?ʼ, die vraag kreeg Mechteld als advocaat met grote regelmaat. Het verbaasde haar dat er nog geen website bestond die helpt bij het vinden van de juiste advocaat. Ze zag ook de andere kant: advocaten die het lastig vinden om de juiste cliënten aan te trekken en moeite hebben zichzelf online te profileren. ,,Mijn sterke gevoel om iets te doen aan deze ʻmismatchʼ heeft uiteindelijk geleid tot De Advocatenwijzer,” aldus Mechteld.

Transparantie

De Advocatenwijzer speelt in op de trend dat het zoeken van advocaten via internet gebeurt en biedt met het platform een innovatieve oplossing. ,,Het uiteindelijke doel van De Advocatenwijzer is meer transparantie te bieden in de advocatuur”, vertelt Mechteld. ,,We maken de advocatuur toegankelijk, verlagen drempels en maken kosten inzichtelijk. Google biedt een lijst ʻhitsʼ met 16.000 advocaten, De Advocatenwijzer helpt je uit deze lijst de juiste advocaat te vinden.”

Vernieuwing

De Advocatenwijzer biedt de oplossing voor de mismatch, maar gaat nog een stap verder. Uit De Advocatuur Monitor 2014 van De Advocatenwijzer, een onderzoek onder bedrijven, consumenten en advocaten, wordt de advocatuur als ʻouderwets en conservatiefʼ bestempeld. De advocatuur moet met haar tijd mee. Maar zoʼn 43% van de bedrijven en consumenten is van mening dat de advocatuur achterblijft.

In een wereld die zich steeds meer online afspeelt, kunnen advocaten niet stil blijven staan. Op het platform krijgt de cliënt meteen duidelijkheid over prijzen, kennis op rechtsgebied en krijgt hij de mogelijkheid om reviews achter te laten. ,,We bieden veel praktische informatie en ʻdoe-het-zelfʼ documenten en maken de kosten van een advocaat inzichtelijk. Duidelijkheid, dat is wat wij bieden.”

Launch Event

Op 12 november gaan we tijdens het Launch Event van De Advocatenwijzer samen met prof. Dr. Britta Böhler, hoogleraar advocatuur, in debat over de vernieuwing en transparantie van de advocatuur.

Noot: Voor meer informatie, persaanvragen of overige verzoeken kunt u contact opnemen met Lotte Elbrink: lotte@deadvocatenwijzer.nl. Wilt u zich aanmelden voor het Launch Event van De Advocatenwijzer op 12 november 17.00 u.? Dan kunt u contact opnemen met Suzie Herman: suzie@deadvocatenwijzer.nl.