AMSTERDAM, 3 juli 2017 – Cloudspecialist en managed hosting provider Solvinity heeft in de jaarlijkse Outsourcing Performance benchmarkstudie van Giarte opnieuw hogere tevredenheidsscores behaald. Het bedrijf kreeg klinkende cijfers voor vertrouwen in de dienstverlening binnen de drie categorieën waarop Solvinity is beoordeeld: voor Infrastructure Management (8,4), End User Management (8,0) en Application Management (7,8).
Met name op Infrastructure Management scoorde het bedrijf goed, met uitzonderlijk hoge waarderingen voor zowel Infrastructure Information (9,5) als Cloud Connectivity (9,0). Binnen End User Management doet Solvinity het vooral goed op het gebied van Federated Access (8,7) en Business Application Provisioning (8,5). Op beide terreinen scoort Solvinity een half punt hoger dan vorig jaar.
Application Management is een nieuwe categorie voor Solvinity, maar met een 7,8 haalde het er direct uitstekende punten. Vooral Testing blijkt hier een sterk punt (9,0) voor Solvinity, maar ook voor de transformatie en rationalisatie van business applicaties en de implementatie van enterprise systemen (zowel binnen als buiten de cloud) scoort Solvinity een ruime 8.
Groot vertrouwen
Dit jaar heeft Solvinity bovendien opnieuw een hoge Giarte Trust Score (GTS) behaald van 76, waarbij met name de betrouwbaarheid van het bedrijf werd gewaardeerd (81). Op de vraag of klanten Solvinity zouden aanbevelen, antwoordde zelfs 97% positief. Deze scores zijn des te meer bijzonder door het feit dat Solvinity dit jaar voor het eerst meedoet in de categorie Application Management, en bovendien door niet minder dan 36 klanten is beoordeeld. Onder de klanten werpen zich maar liefst negen op als ‘superfans’ die Solvinity “absoluut” zouden aanbevelen.
Hans van den Broek, Commercial Director bij Solvinity: “Ik ben in de eerste plaats enorm trots op deze resultaten. Iedereen bij Solvinity werkt er elke dag keihard aan om dit te realiseren. Maar klanttevredenheid is geen doel op zich; het is een gevolg van betrouwbaarheid, vakmanschap en de manier waarop je omgaat met je klant.” Dat laatste heeft veel te maken met empathie, meent Van den Broek. Opvallend genoeg scoren de deelnemers in het Giarte onderzoek over de volle breedte zo’n tien punten lager op Empathie dan op andere kwaliteiten zoals Betrouwbaarheid en Bekwaamheid. “Ook wij scoren hier een magere 7. Dat betekent dat klanten verwachten dat we ons nog beter verplaatsen in wat er bij hen speelt, en wat er met de klant van de klant gebeurt. Als verantwoordelijke voor customer relations zie ik het dan ook als mijn taak ervoor te zorgen dat we dat nog beter gaan doen.”
Frank van den Belt, CEO bij Solvinity: “Het doet me bijzonder goed dat het harde werken en de energie die onze mensen in onze klanten steken op deze manier wordt beloond. Tevredenheid werkt duidelijk aanstekelijk. We groeien harder dan in het verleden. Er is een duidelijke relatie tussen tevreden klanten en succes. Onze uitdaging is nu vooral ervoor te zorgen dat met de toestroom van nieuwe klanten ook bestaande klanten de aandacht blijven krijgen die nodig is om onze dienstverlening op peil te houden en volgend jaar opnieuw een hogere score te laten zien.”
De belangrijkste uitkomsten van de Giarte Outsourcing Performance benchmarkstudie 2017 zijn te bekijken via https://www.solvinity.com/nl/actueel/downloads/giarte-2017. Op deze pagina bestel je ook het volledige rapport in boekvorm.
Over Solvinity
Solvinity ontwikkelt innovatieve klantgerichte oplossingen en biedt bedrijven met hoge security-eisen een veilige toegang tot de private, public en hybride cloud. Solvinity is gespecialiseerd in cloud diensten voor managed hosting, analytics, workplace en security. De onderneming is expert op het gebied van hosting van kritische infrastructuren. Onder het motto ‘Secure and compliant by design’ is Solvinity gecertificeerd op basis van internationale en nationale normen zoals ISO27001, ISO14001, ISAE3402 type II, SOC2 en NEN7510. Jaarlijks participeert het bedrijf in het Giarte Outsourcing Performance onderzoek en scoort daarin al jaren boven de 90%. Klanten geven hoog op over de communicatie van het bedrijf en vinden het prettig dat het bedrijf luistert naar feedback en hier ook daadwerkelijk iets mee doet. Solvinity werkt onder andere voor de rijksoverheid, gemeenten, TNO, Trans Link Systems (OV-chipkaart), ING Bank, Nationale Nederlanden, Rabobank, Ahold, Aegon en ICS Cards. De jaaromzet bedroeg 38,5 miljoen euro in 2016. Er zijn ruim 200 werknemers werkzaam in Nederland. Kijk voor meer informatie op www.solvinity.nl, of volg Solvinity op Twitter en LinkedIn.