Parkbob wint ALD Startup Challenge

Hoofddorp, 6 juli 2017 – Parkbob is de winnaar van de eerste internationale startup challenge van leasemaatschappij ALD Automotive. Met als thema “digital parking” deden 63 startups uit 20 verschillende landen mee aan de wedstrijd. Het doel is om de beste digitale oplossing voor parkeerproblemen in steden te vinden en deze met hulp van ALD te perfectioneren. ALD Automotive ondersteunt Parkbob met de verdere ontwikkeling en uitrol naar meer Europese steden. De app, die het vinden van een parkeerplek op straat makkelijk maakt, is al beschikbaar in Amsterdam, Brussel, Berlijn en Rome.
Parkbob is een van oorsprong Oostenrijkse app die de zoektocht naar een parkeerplek op straat (geen parkeergarages- of terreinen) gemakkelijk maakt. Door automobilisten real time inzicht te geven in vrije parkeerplekken en ze daarnaartoe te leiden moet het ze tijd en geld opleveren. Om boetes te voorkomen, waarschuwt Parkbob ook als iemand parkeert op een plek waar het niet is toegestaan.
ALD Startup Challenge
“De Startup Challenge biedt ons de mogelijkheid om in contact te komen met creatieve, disruptieve startups op het gebied van mobiliteit. Als een van de grootste leasemaatschappijen ter wereld zijn wij vervolgens in staat om deze startups verder te helpen met hun uitrol”, aldus Carel Bal algemeen directeur ALD Automotive Nederland.
Over ALD Automotive
ALD Automotive is gespecialiseerd in Operational Leasing en Fleet Management. De organisatie staat vooraan op het gebied van productontwikkeling, marktonderzoek en innovatie. Met ruim 1.400.000 voertuigen en meer dan 6.000 werknemers in 41 landen, behoort ALD Automotive tot de top drie van grootste autoleasemaatschappijen wereldwijd. In juni 2016 is ALD Automotive gekroond tot beste leasemaatschappij van Nederland.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.