Industry Wire

Geplaatst door Stadium Impact BV

Participatiemaatschappij BST Company en TMG Global nemen strategisch belang in Stadium Impact BV

6 januari 2010 – Participatiemaatschappij BST Company en TMG Global hebben eind december een strategisch minderheidsbelang genomen in het aandelenkapitaal van media exploitant Stadium Impact BV, marktleider in media impact in Eredivisie stadions.

Stadium Impact eigenaar en directeur Enrico Pruis: “De afgelopen 3 jaar is Stadium Impact elk jaar qua omvang verdubbeld, en exploiteren we steeds meer digitale media per stadion, in steeds meer stadions. Om onze propositie naar de clubs en onze adverteerders te verbeteren, zocht Stadium Impact een strategische aandeelhouder met een trackrecord op het gebied van merkbeleving, mediasales en fancommunities. BST Company en TMG Global hebben de ervaring én het netwerk om Stadium Impact te ondersteunen bij onze ambitieuze doelstellingen. Namens BST Company zal Herwin van den Berg (voorheen marketing directeur Heineken, huidig managing partner BST Company), Stadium Impact helpen in de commerciële doorontwikkeling van de onderneming.”

Over Stadium Impact: Stadium Impact is gestart in 2006 en is gespecialiseerd in het maken van emotie impact in eredivisiestadions, door exploitatie van de digitale media in deze stadions. Voorbeelden hiervan zijn de megavideowalls aan het dak van het stadion (digitale scoreborden), led-boarding rondom het veld, de tv-circuits in de omlopen en de mobiele telefoon van de supporter. Doel is om voor de voetbalclubs een interactief voetbal- en entertainment programma te ontwikkelen. Het eerste stadion was de Euroborg van FC Groningen en dit aantal is inmiddels in het derde voetbalseizoen gegroeid naar 9 eredivisieclubs, waaronder AFC Ajax en FC Twente.

Over BST Company: BST Company is een ‘next generation’ participatiemaatschappij en een initiatief van Pier Baarsma en Wouter Gort. BST Company participeert in jonge ondernemingen op het gebied van digitale media, met name internet en digital out-of-home. Een andere participatie van BST Company is Librium TV dat in de zomer van 2009 werd overgenomen van Telegraaf Media Groep.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht