Geplaatst door MarketingMonday

Partnership MarketingMonday en Coosto

Vanaf heden zijn strategisch marketing- en communicatiebureau MarketingMonday en social media monitoring- en webcare tool Coosto een partnership aangegaan. De activiteiten van beide organisaties sluiten goed bij elkaar aan. MarketingMonday adviseert organisaties over hoe je een social media strategie kunt ontwikkelen en integreren in de business. Coosto kan de effectiviteit van social media bij diezelfde organisaties meten.

Wederzijds belang
Coosto en MarketingMonday versterken elkaar dankzij de partnership. MarketingMonday ontwikkelt en implementeert social media strategieën bij klanten. In de uitvoering daarvan speelt luisteren naar online conversaties in de markt en het betrekken van communities bij merk, en webcare- en reputatiemanagement een grote rol. Coosto geeft inzicht in de berichten die op social media verschijnen over organisaties en merken en zorgt dat adequaat gereageerd kan worden op negatieve en positieve signalen.

Oren en ogen van organisaties
Marcel van Kanten, social media strateeg bij MarketingMonday: “Een goede social media monitor is voor iedere organisatie onmisbaar. Het zijn jouw ogen en oren op het social web. Wij zijn blij met Coosto omdat het een zeer gebruiksvriendelijke en veelzijdige monitoring tool is. Sterk vind ik de betrouwbaarheid en verregaande integratie van sentimentanalyses in de dashboards. Je kunt via snelle navigatie diepe analyses maken van omvang en impact van online conversaties over een merk. Coosto scant 4 miljoen online berichten per dag uit 390.000 bronnen en kan terugkijken tot januari 2009. Erg fijn is dat je een onbeperkt aantal zoekopdrachten kunt invoeren. MarketingMonday zet Coosto in voor klanten, maar ook voor eigen social marketing activiteiten en online reputatiemanagement.”

Over Coosto
Coosto is een social media monitoring- en webcare tool, welke dagelijks meer dan 390.000 social media-kanalen indexeert . Van grote sociale netwerksites tot berichten op nieuwssites, fora en blogs. Wie praat er over mijn merk? Zijn ze dan positief of negatief? Waarover praat men in relatie tot mijn merk en waar doet men dat? Coosto wordt onder andere gebruikt voor de volgende toepassingen: campagnemonitoring,webcare, leadgeneratie, brandmonitoring, crisismonitoring, concurrentieanalyse en productinnovatie. Kijk voor meer informatie op www.coosto.nl.

Over MarketingMonday
MarketingMonday is een strategisch marketing- en communicatiebureau en voorloper op het gebied van nieuwe marketing en social media. Wij ontwikkelen, implementeren en activeren marketing- en social media-strategieën voor kleine tot grote profit- en nonprofitorganisaties. Basis voor het ontwikkelen van nieuwe marketing en social media-strategieën zijn de door MarketingMonday ontwikkelde modellen ‘Marketing 3.0′ en ‘Social Media Cycle’. We verzorgen tevens inspiratiesessies, (incompany) trainingen en masterclasses voor klanten en relaties. Kijk voor meer informatie op marketingmonday.nl.